Avatar billede perneis Nybegynder
24. maj 2011 - 13:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

upload af filer i zip

hej alle sammen

jeg har lavet en hjemmeside hvor det er muligt at downloade zip filer, men nu ville jeg jo også gerne have at der var mulighed for at uploade (KUN) zip filer til hjemmesiden, men men men det skal lavet sådan at de ikke bare bliver lagt ind på siden jeg ville gerne have det sådan at jeg kan tjekke filerne først inden at jeg ligger dem på.
Er her ikke en som kan hjælpe mig med html koden jeg skal bruge for at det er muligt at uploade på siden www.msflightsim.eu jeg har lavet en side som hedder upload som pt. er helt blank...

MVH.

Neis
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2011 - 13:55 #1
HTML alene kan ikke gøre det - du skal have fat i en serverside-teknologi, fx ASP.NET eller PHP, til at løse udfordringen.
Avatar billede perneis Nybegynder
24. maj 2011 - 16:13 #2
ja okay den er jeg med på......

jeg har kikket lidt på denne:

http://www.eksperten.dk/guide/1098

men syntes at den virker lidt uoverskueligt og når jeg prøver at sætte den fulde kode ind på min side kommer der en masse volapyk op
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2011 - 17:08 #3
hvis der kommer volapyk op kunne det skyldes at dine filer ikke er navngivet korrekt, .php, eller at serveren ikke understøtter PHP. Det er svært at vide uden at se fejlen.
Avatar billede perneis Nybegynder
24. maj 2011 - 17:11 #4
jeg fandt den her inde hvor min side er hostede

Alle vores Windows servere bruger PHP5.3 som standard
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2011 - 21:24 #5
Så må du komme nærmere ind på hvad det er for en fejl du oplever - gæt når vi ikke langt med.
Avatar billede perneis Nybegynder
24. maj 2011 - 21:57 #6
nej det er rigtigt, det er ikke nemt at gætte, men det jeg gjorde var bare at kopiere hans koder og den gik ikke, jeg ved ikke hvad jeg skal slette, rette og eller beholde.... derfor søger jeg også en som er ret ferm til det og lige ved hvordan sådan en kode skal sættes sammen så jeg bare kunne sætte det ind, men kan så forstå at det ikke bare er sådan lige til.... øv øv øv for jeg er godt nok kommet på dybt vand her og syntes da godt nok at jeg har svært ved at holde mig selv ovnvande.....
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2011 - 22:10 #7
så prøv at kom med et link og lad os se fejlen.
Avatar billede perneis Nybegynder
24. maj 2011 - 23:16 #8
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 07:09 #9
jeg ville meget gerne ende op med noget i stil med denne side..... http://www.flightsim.com/uploads/fsupload.htm
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2011 - 07:34 #10
Jeg kan ikke umiddelbart se nogle underlige tegn? Skal der gøres noget specielt for at de kommer frem?
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 09:58 #11
hvis du prøver at uploade en fil kommer der en fejl....
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2011 - 10:09 #12
404 - File or directory not found.

Betyder at filen upload.php ikke findes i roden af dit webhotel.
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 10:42 #13
Jeg har en upload.php fil liggende, og den indholder

<?php
error_reporting(0);

$change="";
$abc="";

define ("MAX_SIZE","100000");
function getExtension($str) {
        $i = strrpos($str,".");
        if (!$i) { return ""; }
        $l = strlen($str) - $i;
        $ext = substr($str,$i+1,$l);
        return $ext;
}

$errors=0;

if($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST")
{
    $image =$_FILES["file"]["name"];
    $uploadedfile = $_FILES['file']['tmp_name'];

    if ($image)
    {

        $filename = stripslashes($_FILES['file']['name']);

          $extension = getExtension($filename);
        $extension = strtolower($extension);

if (($extension != "jpg") && ($extension != "jpeg") && ($extension != "png") && ($extension != "zip"))
        {

            $change='<div class="msgdiv">Ukendt fil format.<br /><br /></div> ';
            $errors=1;
        }
        else
        {

$size=filesize($_FILES['file']['tmp_name']);

if ($size > MAX_SIZE*1024)
{
    $change='<div class="msgdiv">Du har overskredet fil størrelsen!<br /><br /></div> ';
    $errors=1;
}

if($extension=="jpg" || $extension=="jpeg" )
{
$uploadedfile = $_FILES['file']['tmp_name'];
$src = imagecreatefromjpeg($uploadedfile);

}
else if($extension=="png")
{
$uploadedfile = $_FILES['file']['tmp_name'];
$src = imagecreatefrompng($uploadedfile);

}
else
{
$src = imagecreatefromgif($uploadedfile);
}

echo $scr;

list($width,$height)=getimagesize($uploadedfile);

$newwidth=400;
$newheight=($height/$width)*$newwidth;
$tmp=imagecreatetruecolor($newwidth,$newheight);

$newwidth1=193;
$newheight1=143;
$tmp1=imagecreatetruecolor($newwidth1,$newheight1);

imagecopyresampled($tmp,$src,0,0,0,0,$newwidth,$newheight,$width,$height);

imagecopyresampled($tmp1,$src,0,0,0,0,$newwidth1,$newheight1,$width,$height);

$filename = "user_imgs/" . rand(0,999) . $_FILES['file']['name'];

$filename1 = "user_imgs/thumbs/small" . rand(0,999) . $_FILES['file']['name'];

imagejpeg($tmp,$filename,100);

imagejpeg($tmp1,$filename1,100);

imagedestroy($src);
imagedestroy($tmp);
imagedestroy($tmp1);
}}

}

//If no errors registred, print the success message
if(isset($_POST['Submit']) && !$errors)
{

  // mysql_query("update {$prefix}users set img='$big',img_small='$small' where user_id='$user'");
    $change=' <div class="msgdiv">Filen blev uploadet succesfuldt!<br /><br /></div>';
}

?>

og der er der fejlen ligger, som jeg tidligere skrev er det koden rettet til så den passer til min side, det skal kun være "zip" filer som skal kunnes uploads og jeg skal kunne kontrollere filerne inden at de bliver lagt ud offentligt, det er det jeg mangler....!!!!!
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 10:47 #14
jo lige en ting til der skal max. være muligt at uploade 100 mb af gangen
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2011 - 11:03 #15
filen ligger der ikke.

Kig på linjen

if (($extension != "jpg") && ($extension != "jpeg") && ($extension != "png") && ($extension != "zip"))

for at tilpasse hvad der er lovligt at uploade samt linjen

if ($size > MAX_SIZE*1024)

for at tilpasse hvor store filer der må uploades.
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 11:27 #16
nu er jeg så kommet der til hvor at hvis jeg prøver at uploade noget evt et .jpg gå den bare til en blank side og når jeg gå ind i min mappe "upload" er det billede jeg prøvet at uploade der ikke jeg kan heller ikke finde det andre steder....
Avatar billede perneis Nybegynder
25. maj 2011 - 18:04 #17
gå du ind på min side og prøver at uploade en .zip fil kommer den her besked:

File ('.basename($_FILES['myFile']['name']).') uploaded succesfully'; } else { echo '
Error - unable to upload file: '.basename($_FILES['myFile']['name']).'
'; } } else { echo '
Wrong filetype, allowed filetypes are: ('.implode(',',$allowedFileTypes).')
'; } } else { echo '
No file selected
'; } } echo '
'; echo 'File ('.implode(',',$allowedFileTypes).'):
'; echo ''; echo '
'; >
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2011 - 18:54 #18
jeg får en helt anden fejl?
Avatar billede perneis Nybegynder
26. maj 2011 - 19:15 #19
okay, ja det hjælper mig jo ikke meget....!!!
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2011 - 19:51 #20
Igen - ingen kan trylle. Uden både kendskab til kode og fejl er det så godt som umuligt at løse andres udfordringer - men du kan da få den fejl jeg får;

Parse error: syntax error, unexpected ':' in D:\Sites\msflightsim.eu\public_html\upload.php on line 2
Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 23:06 #21
jeg er ked af at jeg ikke rigtigt har kunne bruge den hjælp jeg her har fået.... så lukker af her.... men mange tak....

Løsning: betalt mig fra det....