Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lige et hurtigt spørgsmål til XML / ASP.Net

Hej derude,

jeg har lige et hurtigt spørgsmål da jeg roder lidt med noget ASP.net, når man har indsat en knap og kigger i kildekoden så ser den sådan ud:

<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Test-knap" />

Er det så ikke korrekt forstået at ovenstående linje er XML der indeholder informationer omkring knappen eller er jeg helt forkert på den?
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2011 - 18:15 #1
Ovenstående er koden til en server-kontrol og struktur-mæssigt er det rigtig nok XML, men jeg vil nok hellere kan det netop kontrolkode end XML.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 18:27 #2
ah okay - det er blot fordi jeg skal fremlægge lidt om ASP.Net samt XML og er lidt i tvivl omkring asp.net så vidt jeg har forstået bliver det hele afviklet på en server, og brugeren ser det i sin browser - men asp.net benytter XML til at opbevare data som fx. den knap.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
22. maj 2011 - 20:12 #3
men det er super! aflæg svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
23. maj 2011 - 17:53 #4
ASP.NET kræver rigtig nok en server og dér vil markup-koden, altså kontrolkoden, blive oversat til (X)HTML. Jeg kan dog alligevel ikke helt finde ud af om du fortællermæssigt er på vildspor, for den kode du har givet er ikke data, det er en form for markup-kode, som altså tilfældigvis har struktur af XML men skifter du over til MVC fremfor webforms, begge to ASP.NET teknologier, vil det ikke nødvendigvis være XML-strukturer kontrollerne gemmer sig bag men derimod metoder.