Avatar billede SebastianH Nybegynder
20. maj 2011 - 20:29 Der er 9 kommentarer

Netværksharddisk går ned når nogle henter fra den eller ligger ind..

Hej..

Som min overskrift siger, så har jeg lidt problemer med min harddisk går ned når man prøver at ligge noget ned på den over netværket. både fra andre netværk og når jeg selv gør det.
Nogle der ved hvorfor den gør det, og hvordan jeg eventuelt af hjælper dette problem..

Hilsen
Sebastian
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 20:42 #1
Enten får den for lidt strøm eller os er den ved og stå af..
Avatar billede SebastianH Nybegynder
20. maj 2011 - 20:44 #2
den er sprit ny..
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 20:46 #3
Er det en intern eller ekstern hdd så? evt link til den? Blot fordi en vare er ny betyder det ikke at den virker, har selv fået en defekt hdd en gang som os var helt ny, den virkede bare ikke..
Avatar billede SebastianH Nybegynder
20. maj 2011 - 20:49 #4
Nej selvfølgelig ikke.. Men den virkede fint nok når jeg bare sat den til min stationær uden den kørte over routeren..
Det er en Iomega 1 Tb..
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOMEGA1TBNAS/iomega-nas-server
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 20:53 #5
Er den tilsluttet routeren via lan kabel?
Avatar billede SebastianH Nybegynder
20. maj 2011 - 20:55 #6
Ja det er den.. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 20:58 #7
Så vil jeg skyde på det enten kan være netkablet der er i nasen til routeren eller, lan porten i nasen.. hvis du fint kan benytte usb porten og overføre til og fra via din pc og det samme sker ved andre routere så vil jeg mene fejlen ligger på det område hvad kan jeg dog ikke helt sige men når du skriver den virker fint i pc (GÅr ud fra du bruger usb) men ikke når det er lan kabel så er det en af de områder prøv evt et andet lan kabel
Avatar billede SebastianH Nybegynder
20. maj 2011 - 21:00 #8
Ja må jeg så prøve.. men det må så være en fejl fra fabrikkens side, da det er deres kabel. :)

Men takker for hjælpen indtil videre.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 21:24 #9
Ja det regner jeg os med, men sådan er det nogle gange, men test den og så evt bed om at få den byttet hvis den er yngre end 14 dage (Hvis jeg husker rigtigt)