Avatar billede zidane5 Nybegynder
20. maj 2011 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

beskyttelse af sider

Hej. Jeg har oprettet et login system til min side, og vil gerne have nogle af siderne beskyttet så kun medlemmer kan se indholdet. Jeg har søgt en del rundt på nettet, men har kun fundet tutorials, hvor jeg skal oprette et helt nyt login system hvilket jeg ikke ønsker.

Er det ikke muligt at tilføje et php script til det nuværende login system jeg har, og derved lave beskyttede sider ?
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2011 - 13:12 #1
mon ikke du bare skal nøjes med at kigge på enkelte dele af de tutorials du finder - hvis du har et login-system må du have noget til at bestemme om en bruger er logget ind eller ej, formentlig en session, så hvis du ud fra det laver et tjek på om det "noget" er sat eller ej har du beskyttelsen til din side.

Lidt pseudo-kode;

if session("dinsession") = "" then
  'redirect bruger til login-side
end if
Avatar billede zidane5 Nybegynder
20. maj 2011 - 13:32 #2
jeg har forsøgt at lave noget. Jeg er ikke så meget inde i php.

Kan du rette/supplere lidt :)

?>
if($session->logged_in){
then
  'redirect user to protected page'
}

else{
        return false;
      }
?>
Avatar billede keysersoze Guru
20. maj 2011 - 13:49 #3
Jeg kan ikke PHP - men prøv at tag et kig i Ekspertens guides, der er formentlig noget du kan bruge.
Avatar billede dennisml Nybegynder
20. maj 2011 - 16:31 #4
kender ikke så meget til php, men fandt det her i noget her har fundet engang:

session_start();
    if (!isset($_SESSION["manager"])) {
        header("location: admin_login.php");
        exit();
    }

$managerID = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_SESSION["id"]);
$manager = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["manager"]);
$password = preg_replace('#[^A-Za-z0-9]#i', '', $_SESSION["password"]);

include "connect_to_mysql.php";
    $sql = mysql_query("SELECT * FROM admin WHERE id='$managerID' AND username='$manager' AND password='$password' LIMIT 1");

$existCount = mysql_num_rows($sql);
if ($existCount == 0) {
echo "Your login session data is not on record in the database.";
        exit();
    }

i min DB har jeg:
id
username    og
password

ved ikke om du kan bruge det.
Avatar billede zidane5 Nybegynder
07. oktober 2011 - 10:42 #5
Opgav dette og gik over til noget cms i stedet.