Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 22:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mobile partner

Jeg har en oister og en TDC USB Mobil internet.

Mobile Partner er så den software der følger med til at skabe forbindelse og den har det med at tabe forbindelsen og jeg skal igennem en dialog for at oprette forbindelse igen. Ikke det store problem når man er der. Men findes der en mulighed for at genskabe forbindelsen automatisk eller måske en anden udbyder som ikke bruger Mobile Partner?

Jeg har brug for en trådløs forbindelse til noget fjern-overvågning og har ikke lyst til, at tage ud til det pågældende sted, for at genstarte modemmet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2011 - 23:28 #1
Måske du bare skulle lade være med at sætte den til din Windowsmaskine. Jeg eksperimenterer selv med at have sådan en mobil internet dims på en router beregnet til det. Andet udstyr kobles på routeren normalt. Tilsyneladende uden udfald - jeg har nu ikke haft det kørende i mere end en håndfuld timer eller 2 (og i hvert fald uden Mobile Partner programmet).
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 23:32 #2
Ok så med en router springer du Mobile partner over?

Mine udfald kan opstå over flere dage imellem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2011 - 23:39 #3
Ja, helt uden om Mobile Partner. Det er bare et Windows program.

Hvorvidt en 3G-router selv og problemløst kommer over udfald, skal jeg ikke kunne sige, men den jeg leger med lige nu er sat op med huskning af pin-kode, så jeg slukker den om aftenen og tænder den om morgenen (i princippet). Og den virker bare. Det er så mobilt internet fra telenor, men det kan jo være ligemeget.

Og konkret er det den her http://www.proshop.dk/Netvaerk-Router/Edimax-3G-6200n-3G-Broadband-Router-2174308.html  men der jo flere der kan det samme. Wifi kan slås fra.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 23:42 #4
Ok Cool og billigt oven i købet :-)

Jeg lukker
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2011 - 23:45 #5
Kom tilbage engang og fortæl om det virker ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 23:58 #6
Det var jeg lige ved at sige til dig :-) hvis du kun har haft det kørende i et par dage! Kan heller ikke lige gennemskue om min opsætning kan have glæde af en router, men hvorfor ikke til den pris. Skal bruge det til at overvåge Temperatur, fugtighed, vandstand etc. Så en PC er uundgåelig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2011 - 00:08 #7
Ja, det er et par dage nu. Min opsætning er kortvarigt stresstestet, og så den har været aktiv i som sagt 5-10 timer. Ideen er at kunne bruge det mobile internet, når vores normale internetforbindelse bryder sammen - og det gør den desværre en halv dag en gang imellem. Med denne router skal jeg bare tænde og flytte et netkabel, og så er alle maskiner i huset kørende igen. Og mobildimsen kan bruges som mobildims ellers.

Men jeg kan have den fordel at der er 500 meter til mobilmasten, som jeg kan se fra vinduet.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2011 - 00:16 #8
Jeg har selv 100 meter til masten. Men det lyder rigtigt hvis man kan indtaste pin koden i routeren og den selv sørger for at skabe forbindelse. stabilt 4,7Mbit på en 3G, selv om den meddeler 7MBit. Har så fundet ud af at, at det giver et par MBit hvis man tilslutter en USB forlænger og sætter den højt oppe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. maj 2011 - 00:24 #9
Hmm, hvorfor mon du så får udfald? Nå, men hvis du tester det, og den ikke selv kommer sig over udfald, kunne du overveje at sætte et tænd/sluk ur på og powercycle den regelmæssigt - som det nu passer med din overvågning. Men lad os høres ved senere. Godnat.