Avatar billede Michael_Maardt Nybegynder
19. maj 2011 - 08:44 Der er 1 kommentar

XML format til import - charset og ingen record bliver tilføjet

Jeg er ved at flytte data fra en webshop fra database A til database B via XML filer. Jeg indrømmer, jeg ved næsten ingenting om MySQL og XML, eller i hvert fald ikke det basale, så jeg forsøger mig lidt frem med en ændring her, tester, en ny ændring, tester og håber det bedste.

Jeg bruger Notepad++ og har lavet en export fra Database A til en xml fil. Jeg har oprettet og installeret det nye shopping cart, OpenCart som er Database B og også her lavet en export til xml for at kunne se format og syntax i xml.

Feltnavnene i de to databaser er ikke ens, så jeg er i gang med en større søg-og-erstat af feltnavne, men det er sagen uvedkommende her.

Jeg har lavet en lille test fil i xml for at se, om jeg i det mindste kan importere en enkelt record, men det er endnu ikke lykkedes, derfor beder jeg om ekspert hjælp

Flere gange fik jeg fejl med charset, det kan jeg godt undgå, dvs. jeg får at vide, at det hele går ok, der bliver bare ikke tilføjet en record i tabellen.

Kan du ud fra denne xml fil til import se, hvad jeg skal rette:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<pma_xml_import version="1.0">
    <pma:structure_schemas>
        <pma:database name="frig-oc">

            <pma:table name="category">
                CREATE TABLE `category` (
                  `category_id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
                  `image` varchar(255) COLLATE utf8_bin DEFAULT NULL,
                  `parent_id` int(11) NOT NULL DEFAULT '0',
                  PRIMARY KEY (`category_id`)
                ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=44 DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
            </pma:table>

        </pma:database>
    </pma:structure_schemas>

<database name="frig-oc">
        <table name="category">
            <column name="category_id">44</column>
            <column name="parent_id">0</column>
            <column name="status">1</column>
        </table>
</database>
</pma_xml_import>
Avatar billede Michael_Maardt Nybegynder
19. maj 2011 - 22:12 #1
Jeg rettede til flg. og så virkede det ;-)

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<xml_import version="1.0">
<database name="frig-oc">
        <table name="category">
            <column name="category_id">44</column>
            <column name="parent_id">0</column>
            <column name="status">1</column>
        </table>
</database>
</xml_import>