Avatar billede boysdocry Nybegynder
18. maj 2011 - 04:13 Der er 7 kommentarer

My life work is at stake here HELP

hej

pyha, mit hjerte banker.

Jeg har et meget vigtigt dokument på en usb (kingston). Jeg har løbende gemt den mange andre steder, men den sidste måneds arbejde er kun på den ene usb.
Igår var jeg så dum at hensynsløst tage usben ud, uden at bruge sikker fjernelse - den sidder næsten altid i min computer, så det er sjældent jeg er nødt til at bruge sikker fjernelse.
og idag sagde min usb så seævfølgelig at der var fejl på, og jeg måtte "reparere" den.
derefter ville den have mig til at formatere usb'en påny.
jeg har tjekket google igennem, og det virker som om at man kan gendanne filer, som har været på før den blev formateret, med div programmer ( har her PC inspector)
Men jeg har ikke kunnet få mig selv til at formatere den af frygt for at forværre mine håb.  Men jeg kan tydeligvis ikke få hjælp af PC inspector før jeg har formateret den.

SPØRGSMÅL:
skal jeg formatere den?
Avatar billede magic-mouse Novice
18. maj 2011 - 06:30 #1
nej, der findes programmer som kan få til gange til de forskellige filer på USB stikket uden at du kan se hvad det er.

Eks. på firma som hjælper med den slags: http://diskhelp.dk/
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. maj 2011 - 07:59 #2
Prøv at hente USB Deview.http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/USBDeview.shtml Plus en vejledning.
http://www.softpedia.com/progScreenshots/USBDeview-Screenshot-53487.html
Når du har fjernet de ubrugte og sikre steder som kan fjernes prøv så at starte op med usb stik isat.
Avatar billede boysdocry Nybegynder
18. maj 2011 - 14:09 #3
@poko1 okay, på den kan jeg se usb'en, men hvad gør jeg ved det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. maj 2011 - 14:17 #4
Du skalt rykke Ctrl ogmarkere dem der står coected og safe to unplug på derefter højereklikker du i det markerede og trykker uninstal selected devices.
Avatar billede boysdocry Nybegynder
18. maj 2011 - 14:22 #5
@poko1 hvad skulle det gøre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. maj 2011 - 15:25 #6
Det er fordi der kun er et begrænset antal pladser der bliver optaget fra tidligere ikke sikker fjernelse af usb så du risikerer at der ikke kan ses nye usb stik jeg mener at huske omkring 220.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. maj 2011 - 15:29 #7
Det er heller ikke sikkert at det løser nettop dit problem men så er det jo afprøvet og det er ikke uden grund at det program er lavet.