Avatar billede timidus Nybegynder
17. maj 2011 - 22:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lopslag med forskellige værdier

Hej

Jeg har et ark, hvor jeg forsøger at få lavet en liste med lopslag funktionen - jeg vil gerne have slået en talværdi op i kolonne B, og få teksten fra kolonne C til at dukke frem.

Mit problem er at eksempelvis tallet 4 har flere forskellige tekster knyttet til sig - er det muligt at få excel til at tage højde for, at den samme teksten ikke må være den samme som i felt(erne) ovenfor?

Her er min nuværende formel, der giver samme svar retur i alle felter, hvor jeg altså ønsker forskellige værdier:
=LOPSLAG(4;B$2:C$900;2;FALSK)

Giver det mening?

På forhånd tak.
Avatar billede Pantzer Praktikant
18. maj 2011 - 23:08 #1
Hvis din værdi "4" ikke er unik i din tabel, kan du ikke bruge LOPSLAG. Du kan heller ikke benytte INDEKS eller andre opslag og reference opslag. Så enten skal du bruge pivottabeller eller en filtrering i din tabel, så kan du trække din data manuelt.

En anden mulighed er at benytte "next" funktionen i VBA, men der er jeg desværre ikke skarp nok til at jeg kan hjælpe dig der.
Avatar billede timidus Nybegynder
18. maj 2011 - 23:23 #2
Tak for svaret - jeg vil helst ikke ud i noget VBA, så jeg må bare lege med pivot, filtrering og sortering.

Hvis du kaster et svar, får du pointene :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 07:56 #3
Hvis du vil, kan du prøve at sende filen, så skal jeg forsøge (formentlig med en INDEKS-funktion).
Send til:
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2011 - 15:12 #4
Et svar.
Hans