Avatar billede jmy Nybegynder
16. maj 2011 - 09:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Åben side i nyt browser window ved søgning

Jeg har en søgefunktion på min side, når denne funktion bruges, skal den vise resultatet i et nyt browser window, men da siden med søgefunktionen i forvejen ligger i en iframe, sker dette ikke.
Jeg har så fået linket til dette script
<script>
function openTarget() {
var getDiv = document.getElementById("selfing")
var getDivA = getDiv.getElementsByTagName("a")
for(i=0; i<getDivA.length; i++) {
getDivA[i].target="_blank"
}
</script>
<body onload="openTarget()">
<form id="form1" runat="server">
<a href="http://www.msn.com">Same window</a>
<div id="selfing">
<a href="http://www.yahoo.com">New window</a><br />
<a href="http://www.yahoo.com">New window2</a>
</div>
</form>

Det virker også, hvis man bruger url links men ikke, hvis man bruger javascript links href="java script:startSearch(2);, er der nogen der kan hjælpe med at få det til at virke, da min søgefunktion er bygget op så jeg skal bruge javascript linkene.
Avatar billede majbom Novice
18. maj 2011 - 07:27 #1
vil du åbne js-funktionen startSearch i et nyt vindue?

det giver jo ikke meget mening, da der så ikke er nogen side hvori js-koden ligger - du er nødt til at åbne en side hvor js-koden ligger og derefter køre koden
Avatar billede jmy Nybegynder
18. maj 2011 - 09:09 #2
Nej jeg har en side der ligger i et iframe, det er jeg nødtil, da siden skal ligge i Sharepoint 2007, eller kan jeg ikke få min søgemaskine til at virke, scriptet til søgemaskinen ligger i en .js fil, men når jeg søger i søgemaskine, åbnes resultat siden inde i min iframe, også selv om den står til target="_blank", jeg har så en kollega, der har sendt mig linket til dette script det virker også så længe det er et alm. http:// link, men så snart jeg sætter a href="java script:startSearch();" på, er det lige som om, den ikke kan finde søgestrengen, så åbnes den i samme side, og der står stå i adresselinjen java script:startSearch(); og en fejlside. Ved du, hvad der skal gøres giver gerne flere point;o)
Avatar billede majbom Novice
18. maj 2011 - 20:05 #3
det er præcis det jeg mener - du kan ikke åbne et javascript i et nyt vindue - men du kan nok få den til at vise resultatet i et nyt vindue.

kan du ikke smide din js. kode ind på pastebin.com?
Avatar billede jmy Nybegynder
19. maj 2011 - 10:05 #4
er nu lagt på pastebin.com her er linket http://pastebin.com/uLvBzJHv. Det er også resultatet, jeg skal have vist i et nyt window, det er lige med at få det forklaret tak.
Avatar billede majbom Novice
19. maj 2011 - 19:37 #5
prøv med:

window.open(finalSearchString,'Søgeresultat','width=400, height=400');

i stedet for:

location.href = finalSearchString;
Avatar billede jmy Nybegynder
23. maj 2011 - 10:11 #6
Åbner stadig en side fejlside med startSearch(2); i urladresselinjen, når jeg ændre strengen til window.open...
Avatar billede majbom Novice
23. maj 2011 - 16:03 #7
nååh, jamen så kalder du vel funktionen forkert, hvordan ser koden ud hvor du gør det?
Avatar billede jmy Nybegynder
24. maj 2011 - 12:38 #8
Det var en fejl 40 hi-hi, men jeg får stadig en fejl, når jeg har skrevet søgeordet og trykket på knappen, så kommer resultatsiden godt nok frem, men på søgesiden står der nu blot true?
jeg kalder filen <form name="searchForm" onsubmit="java script:startSearch();return false"> og dette javascript på knappen <a href="java script:startSearch(2);"> osv...
Avatar billede majbom Novice
24. maj 2011 - 21:47 #9
du returnerer osse true i funktionen efter du kalder window.open...

prøv at fjern den return true linje
Avatar billede jmy Nybegynder
25. maj 2011 - 11:31 #10
Nu virker det tusind tak skal du have
Avatar billede jmy Nybegynder
25. maj 2011 - 11:32 #11
prøver lige igen
Avatar billede jmy Nybegynder
25. maj 2011 - 12:00 #12
velbekom ;O)
Avatar billede majbom Novice
25. maj 2011 - 11:43 #13
selv tak :)
Avatar billede majbom Novice
25. maj 2011 - 11:50 #14
tfp :)