Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 20:35 Der er 14 kommentarer

Mangler hjælp til opsætning af ftpserver, har nas.

hej, jeg er ved at værre lidt træt af ikke at kunne hente mine billeder ned når jeg er hjemme ved mine forældre, så derfor vil jeg gerne have sat en ftp server op, men jeg er lige ved at blive total sindsyg af ikke at kunne finde ud af det. så derfor vil jeg gerne bede om lidt hjælp, meget gerne med team viewer.

jeg har af udstyr. :

synlology ds211j NAS
VVG Netgetgear router fra fullrate.
Og en stationær pc.
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 20:49 #1
jeg kan saktens oprette forbindelse til min nas lokalt med filezilla.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:20 #2
Du skal først og fremmest åbne for port 20 og 21 på din router, så du kan tilgå den udefra
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:22 #3
Du kan teste din FTP med denne side: http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest

Så du ikke ligner en idiot, hos dine forældre :-)
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 21:25 #4
kan du hjælpe med at åbne port 20 og 21 kan bare ikke få det til at lykkedes ?? :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:27 #5
Umm!! der skal du ind på din router´s "hjemmeside" og pille lidt ved din firewall, det kan jeg ikke hjælpe med. Men google din router.
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 21:29 #6
kan du ikke hjælpe med team viewer ?? har værer inde i routeren og prøve ?? :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:30 #7
Hvis ikke du kan komme ind på din router, skal du kontakte fullrate, men jeg er ret sikker på at fullrate har en side der beskriver hvordan man gør. Det havde de før de blev opkøbt af TDC
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 21:32 #8
jeg kan godt komme ind på den og se men selvom jeg prøvet at lave port 20 og 21 virker det bare ikke.
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 21:32 #9
og deres guide virker heller ikke. `==
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:34 #10
Jeg har ikke team viewer, men prøv at se her under "åbne porte": http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/netgear_vvg2000/
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 21:38 #11
evt. prøv at give mig din IP adresse fra http://myip.dk/
Så kan det være jeg kan komme ind på din router, skal dog lige have brugernavn og password, som du senere kan ændre.
Avatar billede dalstrup7960 Nybegynder
15. maj 2011 - 22:50 #12
hej, jeg har løst problemet :) jeg skulle bare hente en ny firmware til min router og nu spiller det hele, men ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 22:56 #13
Det var så lidt :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 22:57 #14
Husk at lukke spørgsmålet og selv tage dine points tilbage