Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
14. maj 2011 - 22:10 Der er 8 kommentarer

Opsætning af IPcam fuglekasse, fra Naturelife.dk

Hej håber i kan hjælpe.

min far har fået en fuglekasse med et ipcam i.
har rodet en del med routere osv.
men kan simpelthen ikke få kontakt til camet.
har installeret et program der var med. hvor jeg kan lave ip'en og porten til at forbinde med camet. men kan ikke få kontakt. har fundet en ip som ikke er i brug. men det dur ikke.

brugsanvisningen er elendig.

der står kort beskrevet noget med portfoward.com

men iflg. den side. skal jeg oprette 100 forwards punkter.

fra 12000 til 12100. men kan stadig ikke få det til at virke.

vi bruger et sagem tdc modem (det nye) men kan ikke finde det på listen på portforward.

håber nogle kan hjælpe omkring det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2011 - 22:38 #1
Brug http://www.simpleportforwarding.com

Sagem modemet er med her i.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2011 - 22:49 #2
Big Brother har åbenbart ingen begrænsninger :-)

"Myrene i min myretue, har gnavet ledningen over" Hvad skal jeg gøre?

1) Er der strøm til den fuglekasse?
2) Har du trukket en Ethernet/net kabel til denne boks eller er den trådløs. Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside er det vist med et scart stik og/eller antenne stik.
Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
15. maj 2011 - 18:01 #3
den er trådløs. så uden scart. (de har også en der kører via scart)

der er strøm på, og den er koblet op via, det medfølgende internet stik.

der medfølger et program til at genere ip adressen inde i modemet. det har jeg kontakt til. men den kan ikke åbne camets browser i internet explorer.

på f.eks. 192.168.1.17:8001 (en ip programmet selv generere)
Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
15. maj 2011 - 18:21 #4
er det routeren fra tdc eller er det routeren (camet) der skal portforwardes ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. maj 2011 - 19:16 #5
Det er altid selv hardwaren/softwaren der skal forwardes.
Har du husket statisk IP på den pc du forwarder til?
Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
15. maj 2011 - 19:40 #6
men det er et ipcam der skal køres trådløst altså via wifi indbygget i camet. så den skal ikke have forbindelse til en computer. andet end til streaming af billedet.

beskrivelsen der er med selve camet. kunne ligeså godt være kørt igennem google translate. så har ingen hjælp der.
Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
15. maj 2011 - 20:22 #7
camet har det klart været pengene værd. har fået 2 fulde dage til at gå med det. det bliver helt godt når vi faktisk også kan se billederne fra det. :-)

kan på få sekunder få adgang til tdc boksen. slå tvene til og fra osv osv. men kan på 2 dage ikke få adgang til et enkelt kamera  :-/

ved ikke om det kan være en fejl i selve camet.
Avatar billede Soeren_adk Nybegynder
15. maj 2011 - 20:35 #8
med simple portforwarding. åbner den godt nok tdc browseren til routeren. men den kommer til felt 5. hvor den siger den ikke kan finde port forward linket.
i softwared hedder det port omdirigering. ved ikke om det er derfor ?

men kan simpelthen ikke gennemskue meningen med alt det portforwarding. har aldrig haft behov for det på tidligere cams eller routere ?