Avatar billede levinuet Nybegynder
14. maj 2011 - 20:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Basic programering

Hej alle sammen :) jeg ved intet om programering af programmer. Jeg kan godt lave hjemmesider, men det har intet med det her og gøre.

Jeg vil spørge om der er nogen som der kender nogen gode tutorials hvor at man lære at programmere programmer :)

Det hele skal helt være for begynder som der intet ved, for jeg ved ingenting om at programmere programmer. Jeg har bare sagt til mig selv at jeg vil lære det :D

MVH Jakob Junker
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2011 - 20:38 #1
start med at vælge et sprog (fx C som er en god basis) og en mindre opgave (fx en regnemaskine - efter du har lavet en 'hallo verden' kode)
Derefter er det kun at (du starter regnemaskinen med +-) at udvidde med */ derefter kvadratrod og potens, og evt konstanter (e pi osv)
Avatar billede levinuet Nybegynder
14. maj 2011 - 20:41 #2
Men hvordan skal jeg finde ud af at det er det jeg skal skrive for at lave det osv? :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. maj 2011 - 20:42 #3
Der er forskellige sprog som du kan bruge.

Følgende sprog er hvad jeg vil anbefale at kigge på:

- Windows
  - VB (Visual Basic)
  - C#

- Crossplatform
  - Java

Derudover findes der sprog som C og C++, det er efter min mening dog ikke til nybegyndere.

Personligt er jeg startet med C# og har aldrig taget mig tid til at kigge på VB.

Java og C# ligner hinanden at så snart du kan det ene godt nok, kan du lære det andet forholdvis nemt.

Men igen - hvad vil du gerne bruge det til og hvilken platform vil du bruge :)

I gang med Java:
http://www.eksperten.dk/guide/717

C#:
http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx

Men husk - det kræver at man gider at lære programmering :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
14. maj 2011 - 21:13 #4
heinzdmx læg et svar så får du point :) tak for hjælpen :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. maj 2011 - 21:33 #5
Svar her :)

Vil lige nævne:

Java - kan også bruges på Android telefoner :)
C# - der kan man både lave programmer til computeren (WinForm, WPF) og websites (ASP.NET C#)
Avatar billede levinuet Nybegynder
14. maj 2011 - 21:52 #6
Okay :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2011 - 22:08 #7
Jeg vil lige bemaerke at >90% af Java UI ogsaa er web.
Avatar billede levinuet Nybegynder
14. maj 2011 - 22:12 #8
okay :)