Avatar billede JAHT Nybegynder
14. maj 2011 - 14:16 Der er 1 løsning

VBA / Userform - Hjælp til koder - 800 point på spil!!!

Hej,
Jeg har lavet et Excel ark over værdipapirer, som skal bruges af mine kollegaer. For at gøre arket så brugervenligt som muligt, har jeg lavet to userforms.

    A.  En til registrering af køb, salg/udtrækninger og
          renter/udbytte
    B.  En til at ændre allerede registrerede oplysninger eller
          sletning af allerede registrerede oplysninger

For begge Userform gælder det, at der er 3. pages; En for køb, en for slag/udtrækninger og en for renter/udbytte.

Jeg har brug for noget hjælp til at lave en række koder.

Oplysningerne som bliver indtastet i userforms skal overføres til arket "Køb", som vil være skjult for brugeren.
Bemærk at de enkelte faner vil være beskytte med koden 010000

Vil give op til 800 point.

Vil foreslå at Excel arket bliver efter sendt.
Nedenstående koder kan laves til den 1 page "køb", så kan jeg selv overfører koderne til de øvrige.

Ad a
1. Frame:
I 1. Frame skal brugeren kunne vælge, via en comboBox, hvilke værdipapir som købet vedrører.  De værdier som skal fremgå af comboBpx'en, skal kommet fra fanen "Oversigt over værdipapirer" D8:D13;D17:D10;D24:D31;D35:D38. Bemærk at der godt kan komme flere/fære værdipapirer til, hvorfor listen over værdipapirer godt kan blive større/mindre.

Herudover er der en textboks, som skal vise Fondskoden på det valgte værdipapirer, som er valgt i comboBox'en - Altså et vlookup opslag. Bemærk at fondskoden står også i fanen "Oversigt over værdipapirer" Kolonne B

2. Frame
Her er der en række tekstbokse, hvor brugeren skal indtaste en række oplysningerne. Jeg kunne godt tænke mig, at når brugerne indtaster en tal værdi, så viser tekstboksen både tusinde separator samt decimal, og når brugeren taster dato ind, så skal tekstboksen vise formatet dd.mm.yyyy

3. Frame
I 3. frame er der to tekstbokse:
- Bogført kursværdi
- Bogført renter

Følgende skal ske i tekstboksen "Bogført kursværdi":
I denne tekstboks skal den tage den værdi som er indtastet i tekstboksen "kursværdi" og "Handelsomk." under 2. frame og ligge disse sammen. Hermed et lille eksempel:

Kursværdi : 1.000.000
Handelsomk.: 10.000

Så skal der i "Bogført kursværdi" stå 1.010.000.

Værdien i tekstboksen "Bogført værdi", skal selvfølgelig ændre sig, hvis der bliver ændret i "kursværdi" og "Handelsomk." i 2. frame.

Følgende skal ske i tekstboksen "Bogført renter":
I denne tekstboks skal den tage den værdi som er indtastet i tekstboksen "renter"  under 2. frame  Hermed et lille eksempel:

Renter : 5.000

Så skal der i "Bogført renter" stå 5.000.

Værdien i tekstboksen "Bogført renter", skal selvfølgelig ændre sig, hvis der bliver ændret i "renter" i 2. frame.

Registrering af oplysninger:

Når brugeren har indtastet diverse værdier, så skal oplysningerne registreres/overføres i fanen "Køb" ved at trykke på knappen "Bogfør".

Når oplysningerne skal overføres, så skal datoen overføres som dato og tal værdierne skal overføres som talværdier.

Når brugeren "bogført" oplysningerne, skal formularen nulstilles.

Ad B
1. Frame
Her skal brugeren kunne søge efter allerede indtastet/bogførte oplysninger. Søgningen skal kunne foretages på enten bilagsnr. eller på navn.

2. Frame
Når brugeren har søgt, så skal de mulige match fremkomme i en Listboks, hvor brugeren skal kunne vælge hvilken en af posteringerne han/hun ønsker at få vist.

3. Frame
Når brugerne har valgt det ønskede, så skal der vises en række forskellige oplysninger om denne 3. Frame. Brugeren skal herefter have mulighed for at ændre i oplysningerne, og kunne overskrive de allerede indtastede værdier eller brugeren skal kunne slette de indtaste oplysningerne. I begge tilfælde, så skal fanen "Køb" opdateres.

Håber at der er nogen der har lyst til at hjælpe.

Hilsen Jacob
Avatar billede JAHT Nybegynder
14. juli 2011 - 20:02 #1
Lukket