Avatar billede aGrower Praktikant
13. maj 2011 - 20:17 Der er 7 kommentarer

Hvad er lovene ang. handel

Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum jeg spørger på, men jeg kunne ikke lige komme i tanke om et bedre et. Jeg er løbet ind i nogle problemer angående en handel.

Jeg byttede en scooter med en, og nu vil han pludselig bytte tilbage fordi han siger den ikke kan køre. Jeg har aldrig haft problemer med den, så jeg ved ikke hvad han har lavet eller hvordan han har kørt på den. Jeg kørte ud til ham, hvor han så den og så den starte, køre osv. men nu påstår han så at den ikke køre længere. Vi har ikke skrevet under på nogle papirer, eller noget. Vi byttede bare forsikringspapirene, som et bevis på at de ikke er stjålet.

Mit spg. er: Har jeg ret til at beholde den, eller skal han have sin scooter tilbage?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 20:20 #1
Du ha ret til og beholde din vare, du har vist ham at den virkede, hvis han ikke kan behandle den ordentligt er det jo ikke din fejl, kan os være andre har ødelagt den og nu ved han ikke hvordan han ordner den.. eller andet.. men du har papire på den og han har på det han byttede til og i har ikke underskrevet nogle papire så jeg vil mene at handlen er gennemført og i begge fik produkter der virkede på daværende tidspunkt og det lukker jo en handel så det er op til dig.. du har forsikringspapirene så han burde ikke kunne gøre ret meget mht. lovgivning
Avatar billede aGrower Praktikant
13. maj 2011 - 20:26 #2
Jeg vil også mene at jeg skal beholde den her, det var godt nok i går jeg byttede den med ham, med jeg har sagt alle de fejl jeg kendte på den, og han fik også penge oveni pga. min scooters fejl. Han er dog blevet virkelig sur, og har truet mig. Jeg sagde så at hvis han ikke droppede det der, så meldte jeg ham til politiet, så blev han dog lidt mere rolig.
Avatar billede aGrower Praktikant
13. maj 2011 - 20:31 #3
Men er der måske nogle der kan give et link til hvor der står noget om lovene ved privat handel ?
Avatar billede neoman Novice
13. maj 2011 - 21:54 #4
Spørg her: http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/topics?lnk  men bemærk at der er mange klågeåger. Men indimellem er der faktisk jurakyndige der svarer. Og ellers kan du spørge i retshjælpen der hvor du bor - find dem på google.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2011 - 22:16 #5
Hvis i har handlet, så er det det! Køb som besigt. Manden kan ikke kommer bagefter og sige at handlen skal gå tilbage. Det er ikke nogen Butik det her!

Hvis han truer dig, ringer du med det samme til politiet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. maj 2011 - 11:26 #6
http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/handel-mellem-private

At prisen indeholder fysiske varer, og ikke rene kontakter, giver ingen forskel.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. maj 2011 - 11:29 #7