Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
13. maj 2011 - 15:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

include html-fil udvalgt via database værdi

Helt på Herrens mark hér (i Dreamweaver CS5):

Jeg hiver ting ud af min database og får nogle værdier i stil med
kolonne_1 :: kolonne 2
abc              :: 123
def                :: 456

den kan jeg så echo med <?php echo $row_rsFraDatabase['kolonne_1']; ?> (eller kolonne_2)

Og så vil jeg gerne inkludere en html-fil med et navn der svarer til en variation over mit udtræk: abc_123.html

Men jeg kan ikke putte noget som helst php ind imellem gåseøjnene i <?php include("..."); ?> som smager af php. Syntax-fejl - og 404-side hvis jeg uploader til server.

Hvad er så det smarte at gøre? Kan jeg formulere noget i php header eller
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
13. maj 2011 - 15:44 #1
NB.
I princippet kunne jeg selvfølgelig have indholdet af abc_123.html liggende i selve databasen og så ville jeg ikke have dette problem, men det føles ikke vildt snedigt at skulle håndtere en masse løse (og, til dels, lange) html'er på den måde.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
13. maj 2011 - 15:49 #2
Ja, undskyld, men måske er ovenstående ikke helt klart.

Det html jeg skal have included skal "vises" i <body> og bygge sidens indhold op. Jeg skal bare gerne kunne udvælge og sortere i de html-stykker der vises på siden.
Avatar billede kjeldsted Novice
13. maj 2011 - 22:08 #3
Hvad er det lige der er glat med
<?php include($row_rsFraDatabase['kolonne_1']); ?>
???
Avatar billede majbom Novice
15. maj 2011 - 13:52 #4
som kjeldsted nævner, skal du da kunne:

<?php include($row_rsFraDatabase['kolonne_1'] . "_" . $row_rsFraDatabase['kolonne_2'] . ".html"); ?>
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
16. maj 2011 - 00:31 #5
splazz - smid gerne et svar

Tak! Mit problem er løst OG du anviste også præcist hvordan jeg fik smidt en lille underscore ind imellem 2 databaseværdier. Så snart jeg havde mellemrum/punktum/mellemrum med i min include stoppede Dreamweaver med at blinke syntax error - og min side bliver nu vist rigtigt i browser. Sweeeeet!

kjeldsted - der er vel ikke noget galt med dit forslag, men jeg skulle netop komibnere 1 & 2 - OG have tekst imellem. Derfor ser jeg splazz's svar som mere fuldent.
Avatar billede majbom Novice
16. maj 2011 - 19:29 #6
jeg vil gerne dele dem med kjeldsted ;)
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
16. maj 2011 - 20:23 #7
OK med mig.

Men kan jeg dele point op hvis der er to svar lagt?

Såfremt jeg kan vil det være super med et svar fra kjeldsted
Avatar billede kjeldsted Novice
16. maj 2011 - 22:37 #8
Takker splazz :)
Avatar billede majbom Novice
17. maj 2011 - 07:19 #9
-> morgan - ja du kan bare acceptere begge svar, så deler exp.dk selv de 30 til 2x15 :)

så lidt da kjeldsted :)
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
17. maj 2011 - 14:44 #10
Pleasure doing business with you guys ;-)
Avatar billede majbom Novice
17. maj 2011 - 21:43 #11
u2 :)

tfp