Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
12. maj 2011 - 17:53 Der er 6 kommentarer

Script til at bestemme overflow i css?

Hejsa

Jeg har købt et web design online og sidder nu og er næsten færdig med hjemme siden, men er støt på et lille problem..

Designets baggrund er en fast størrelse, så hvis siden kommer ud over den størrelse får man en sort bjælke i bunden.

Jeg har så en underside med en kalender på, der bliver for lang.

Har i designets .css fil tilrettet den så linjen der bestemmer størrelsen ser således ud:

.wrapper {width:100%; height:700px; overflow-x:hidden; overflow-y:auto;}

Sætter jeg height til 700px så passer det med der kun kommer en scroll bar på siden med kalenderen (kun vertikal!) men så er alle andre undersider, lige meget indhold, 700px lang.

Sætter jeg height til 100% så tilpasses alle undersider så siden ikke bliver så forbandet lang.. lige pånær kalender siden der så bliver forlang og er skyld i en sort bjælke :|

Troede først man kunne løse det med css, men snakkede så med en kollega der er java udvikler, som sagde at det skulle gøre med et java script - nogle der kan hjælpe mig? 200 points på højkant
Avatar billede The_Buzz Novice
12. maj 2011 - 18:04 #1
Jeg har for nyligt lavet noget lignende på en side www.autolog.dk - måske du kan finde inspiration dér?
Avatar billede The_Buzz Novice
12. maj 2011 - 18:05 #2
Og det er altså rent CSS
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
12. maj 2011 - 18:29 #3
kan ikke lige gennemskue hvor jeg finder koden, kan du hjælpe mig? :)
Avatar billede The_Buzz Novice
12. maj 2011 - 19:03 #4
html {min-width:960px;}
BODY {
  color: #000000;
  background-image:url(    images/2011redesign/background-stripe.png);
  background-repeat:repeat-x;
  background-position:top;
  background-color:#000000;
  margin-left: 50px;
  margin-right: 50px;
  margin-top:0px;
  min-width:960px;
  margin:0 auto;
}

div.wrapper {
  /*width:1500px;*/
  background-image:url(    images/2011redesign/background.jpg);
  background-repeat:no-repeat;
  background-position:center top;
    overflow:hidden;
  margin:0 auto
}
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
12. maj 2011 - 22:33 #5
åååh perfekt, kigger på det imorgen, så satser jeg på jeg kan gennemskue det hehe ;)
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
16. maj 2011 - 13:21 #6
Hej igen,

Kom ikke i nærheden af en computer i weekenden..

Har forsøgt lidt frem og tilbage og er kommet frem til det her:

.wrapper {width:100%; width:101%; max-height:700px; overflow-x:hidden; overflow-y:auto;}

Den wrapper bruger jeg om alt jeg includer på min side, men jeg får stadigvæk en fast scrollbar på i højden, derfor har jeg måtter lave width:101% for at den ikke klipper noget af teksten :/

Er ikke helt tilfreds med resultatet, har du et fif til hvordan det måske kunne blive bedre?

i bund og grund vil jeg har bare det sådan her:

0-700px ingen scrollbar
700px-X scrollbar i højden