Avatar billede bigo Nybegynder
11. maj 2011 - 17:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tilføj /fjern moduler

Hejsa.

Jeg skal til at kode et system hvor man skal kunne tilføje / fjerne moduler til systemet.

Noget ala: gallery -> tilføj/fjern ReCaptcha modul

Hvordan kan man lave sådan noget rigtigt nemt og smart?
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 18:44 #1
Hvis jeg forstår dig ret (selvom det ikke er en særlig dyb beskrivelse) så lyder det til at du skal have fat i en MySQL database hvori du sætter om modulerne skal være aktive eller ej. Herefter kan du jo så fx. køre en funktion alt efter om den er slået til eller ej i MySQL databasen.
Avatar billede bigo Nybegynder
11. maj 2011 - 18:59 #2
ah.. aber naturlich.. eller..

ja, det er jo en mulighed. så man ser hvilke klasser der er "installeret" i en folder ./modules/Helloworld/ f.eks. og så om det er aktiveret (via opslag i db..) - for derefter at evt. includere klassen..

eller er jeg helt på afveje.

og ja, det er sg nok lidt vagt forklaret ;-)
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 19:40 #3
Hm. Nu er jeg vist helt på afveje.

Er der tale om et system hvor en bruger (altså á la wordpress) skal kunne download moduler og installere disse på sin egen server oder was?
Avatar billede bigo Nybegynder
11. maj 2011 - 20:09 #4
jeg havde tænkt noget ala et system hvor modulerne faktisk allerede fulgte med (men ja, muligheden for at downloade og pakke ud i f.eks. ,/modules lyder egentligt også godt..) hvor man på en side valgte de moduler man ville aktivere.

hmm.. så skal man vel have en klasse som kan extendes i modulerne.. eller på anden måde få det til at fungere.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 20:18 #5
Altså det mest simple er jo at der blot er en række funktioner der ligger i en php fil med funktioner.
Det andet kræver at man holder tungen lige i munden når det hele skal sættes sammen.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 20:22 #6
setTimeout('ReLoad',10000); skal jo naturligvis hedde
setTimeout('ReLoad()',10000);

Desuden. Hvorfor har du ikke en DOCTYPE på din side?
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 20:23 #7
Og så skal din <body> have tilføjet en onLoad:

<body onLoad="ReLoad()">
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 20:24 #8
Hovsa. Forkert sted jeg fik postet de to. Sorry :) Og undskyld for spam.
Avatar billede bigo Nybegynder
11. maj 2011 - 20:28 #9
helt i orden.. sker..

well, jeg tænker videre.. ser om jeg husker at smide mit resultat her ..
Avatar billede kjeldsted Novice
13. juli 2011 - 11:28 #10
Er du kommet videre og kan vi få lukket dette spørgsmål?
Avatar billede bigo Nybegynder
15. juli 2011 - 09:13 #11
Jeg er ikke kommet videre (masser af andet hejs så som ferie og Noah projektet inde over..)

Men det varer ikke længe før jeg går igang igen..

Men jeg lukker og slukker..