Ryk række nederst i dokumentet når celle er lig en af flere variable
Hej Eksperter.Som overskriften indikerer, skal jeg bruge en excelfunktion/VBscript der, når en celle - i en bestemt kolonne - udfyldes med en text-værdi, så flyttes rækken ned til bunden af dokumentet. Eller altså lige efter den sidste linje.
Det drejer sig om et registreringsark hvor en række kolleger tilføjer rådgivningsbesøg. Når konsulenten udfylder det felt, hvor han/hun skal skrive sine initialer, så rykkes rækken ned.
Indtil videre har jeg et script der rykker rækken ned for en enkel konsulent. Her har jeg blot låst den fast på en enkelt af mine kollegers initialer og derfor virker den jo også kun med netop disse initialer. Men jeg har brug for at den kan skelne konsulenterne fra hinanden.
Jeg er på ingen måde inde i programmeringsverdenen. Så jeg har en anelse svært ved at gennemskue og udvide følgende script:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 3 And Target.Text = "XXX" Then
Target.EntireRow.Cut
Range("a65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
ActiveSheet.Paste
End If
End Sub
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre blot at tilføje en lang række af initialer i anden række (jeg har forsøgt uden held) eller om der skal et helt andet script til.
Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak!
Erik