Avatar billede erikhermansen Nybegynder
11. maj 2011 - 15:32

Ryk række nederst i dokumentet når celle er lig en af flere variable

Hej Eksperter.

Som overskriften indikerer, skal jeg bruge en excelfunktion/VBscript der, når en celle - i en bestemt kolonne - udfyldes med en text-værdi, så flyttes rækken ned til bunden af dokumentet. Eller altså lige efter den sidste linje.

Det drejer sig om et registreringsark hvor en række kolleger tilføjer rådgivningsbesøg. Når konsulenten udfylder det felt, hvor han/hun skal skrive sine initialer, så rykkes rækken ned.

Indtil videre har jeg et script der rykker rækken ned for en enkel konsulent. Her har jeg blot låst den fast på en enkelt af mine kollegers initialer og derfor virker den jo også kun med netop disse initialer. Men jeg har brug for at den kan skelne konsulenterne fra hinanden.

Jeg er på ingen måde inde i programmeringsverdenen. Så jeg har en anelse svært ved at gennemskue og udvide følgende script:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 3 And Target.Text = "XXX" Then
        Target.EntireRow.Cut
        Range("a65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
        ActiveSheet.Paste
    End If
End Sub


Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre blot at tilføje en lang række af initialer i anden række (jeg har forsøgt uden held) eller om der skal et helt andet script til.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak!
Erik
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester