Avatar billede jih Nybegynder
10. maj 2011 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mærkelig fejl

Hej,

Jeg får en mærkelig fejl i C#. Når jeg kalder Application.Run i Program.cs, får jeg følgende fejl:

'Dagbok.frmMain' does not contain a constructor that takes 0 arguments

Constructor og Run ser sådan ud:

public frmMain()
{
  InitializeComponent();
  DateTimePicker1.Format = DateTimePickerFormat.Custom;
  DateTimePicker1.CustomFormat = "dd/MM/yyyy";
}

Application.Run(new frmMain());

..

Jeg havde på et tidspunkt ændret på constructor på en anden form (frmOpen), men ændrede den igen, fandt en anden måde at sende data mellem formene. Det kan egentligt godt være dér, fejlen stammer fra:

---
public String ListBoxValue // retrieving a value from
{
  get
  {
    return this.listBox1.SelectedValue.ToString();
  }

private void opnaToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
{
  frmOpen frm = new frmOpen();
  frm.ShowDialog();
  txtMain.Text = frm.ListBoxValue;
}
---

Nogen som kan hjælpe mig? :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
11. maj 2011 - 01:16 #1
Du kører Application.Run(new frmMain()); - altså forsøger du at lave en ny frmMain uden argumenter, hvilket tilsyneladende ikke er tilladt. Tilføj passende argument til konstruktøren.
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2011 - 01:57 #2
Han har jo postet hans constructor, så med mindre han har en klasse med samme navn et andet sted, så tror jeg ikke det er der fejlen er.

Den constructor han har nu, er også postet og ser sådan her ud:
public frmMain()
{
  InitializeComponent();
  DateTimePicker1.Format = DateTimePickerFormat.Custom;
  DateTimePicker1.CustomFormat = "dd/MM/yyyy";
}

Og den er meget parameterless som den kan blive :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2011 - 02:46 #3
Check at der ikke er flere klasser med det korte navn men forskelligt namespace og saa proev og clean og build.
Avatar billede jih Nybegynder
25. maj 2011 - 01:04 #4
ups glemte alt om dette spørgsmål. Jeg fik selv løst det, kan ikke huske hvordan :p

Ellers tak :)

// jih