Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 14:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af wifi på Thomson TWG870

Hej Eksperter

Jeg har i dag modtaget en ny router fra Stofa, fordi de efter sigende er i gang med at opdatere deres udstyr.

Den nye router skulle have indbygget wifi, men hvordan aktiverer jeg det?

På forhånd tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2011 - 14:52 #1
Mon ikke Stofa har en FAQ på deres side. Ellers har de i hvert fald en support.

Google er også mange gange en god side at søge på:

http://www.broadbandnetworks.ch/files/pdfs/techni-manual-twg870-e.pdf
Avatar billede Blandy Praktikant
10. maj 2011 - 14:56 #2
Har de ikke sendt noget materiale med den router du har fået? En lille hurtig guide til det trådløse.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 15:05 #3
@Blandy:
Nej, det er også det der undrer mig...?
Der medfulgte udelukkende en meget kort beskrivelse/diagram af hvordan routeren skal tilsluttes computere med LAN-kabel, samt hvordan telefoner kan tilsluttes.
Og det på trods af, at muligheden for wifi var et af argumenterne for at udskifte den gamle router med denne.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 15:08 #4
@michael_stim:
Tak for linket til manualen.
Jeg kan ikke få forbindelse til adressen 192.168.0.1, som skal bruges til at forbinde med routeren.

Men jeg har udemærket forbindelse til internettet - bare ikke til den adresse.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 15:13 #5
Okay, har lige læst lidt på Stofas side, og wifi viser sig at være en tillægstjeneste.

Derfor vil jeg benytte min gode gamle DIR-635 router...MEN:

Nu kan jeg ikke få kontakt med mit DIR-635 fra den ene af mine computere. Det går fint med de andre.

Hvad kan det skyldes?
Jeg har tidligere kørt med MAC-filtrering, men det har jeg slået fra nu, for at lette overblikket.

Min ene computer kan simpelthen ikke SE det trådløse netværk, på trods af, at den computer har været tilsluttet det netværk tidligere i dag, da jeg havde den gamle router fra Stofa tilsluttet.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 15:16 #6
undskyld begrebs-forvirringen...

Jeg benytter den nye Thomson router, men bruger DIR-635 til det trådløse netværk.

Og her er det så, at min ene computer ikke længere kan se mit trådløse netværk - på trods af, at mine andre computere sagtens kan både se og tilslutte til det trådløse netværk.
Avatar billede snifx Nybegynder
10. maj 2011 - 16:02 #7
Hvad kan jeg gøre for at skabe kontakt mellem min computer (win 7) og mit trådløse netværk (DIR-635)?

Umiddelbart tror jeg ikke det trådløse netværkskort fejler noget, da det godt kan få øje på de andre trådløse netværk i nærheden.
Det kan bare ikke se mit eget trådsløse netværk.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede snifx Nybegynder
11. maj 2011 - 11:33 #8
Nu har jeg opdateret firmware på min DIR-635 og opdateret driveren til mit trådløse netværkskort.

Jeg kan ikke sig hvad der præcist løste problemet, men nu kører det igen.

Tak for jeres input!