Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
09. maj 2011 - 21:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

expects parameter 1 to be resourc

Hej,

Jeg er ved at lave et AJAX login system for et PHP spil jeg laver.

Jeg er ved at lave den del hvor den skal til at sætte session detaljer osv, men den giver mig denne fejl, når jeg counter rows i mysql:

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\xampp\htdocs\youlife\templates\pages\login_check.php on line 20

Her er mine liner (15 til 20) i login_check

$username = $_POST['username'];
$password = sha1(md5($_POST['password']));

$result=mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username' and password='$password'");

$count=mysql_num_rows($result);
09. maj 2011 - 22:04 #1
Det maa vaere fordi din forespoergsel fejler.  "mysql_query() returns a resource on success, or FALSE on error." (citat fra http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php).

Proev at skrive din forespoergsel som

$result=mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username' and password='$password'")or die(mysql_error());  Saa vil du sandsynligvis faa en fejlmelding der fortaeller hvorfor mysql ikke kan udfoere din forespoergsel.  Find og ret fejlen og proev saa igen.
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
09. maj 2011 - 22:13 #2
Jammen tak, havde glemt det med at man kunne mysql_error...

Havde glemt at include mysql så den forbandt ikke til databasen...
flovt...

Hvordan giver jeg pointene til dig? kan ikke finde knappen?
09. maj 2011 - 22:34 #3
Mit indlaeg var oprettet som kommentar i stedet for som svar.  Her er et svar.  Du vil se en lille firkant ved 'Accepter dette svar'.  Der saetter du et flueben, og derefter klikker du paa feltet 'Accepter svar og afgiv points.'
Avatar billede PeaceDealer Nybegynder
09. maj 2011 - 22:36 #4
sådan der, tak for hjælpen!