Avatar billede sliskie Nybegynder
09. maj 2011 - 18:37 Der er 8 kommentarer

Kabel virker pludselig ikke til router!

Hej,

Har en trådløs router, hvor jeg altid har kunnet koble den til kabel, hvis jeg har haft behov for et lidt mere stabilt signal.
Pludselig kunne jeg så kun komme på den via trådløs forbindelse. Min PS3 virker heller ikke via kabel længere.
OS: Win 7 og routeren er en ZYXEL - 2602HW-DIA

Det virker hverken på min computer eller på min PS3. 2 forskellige kabler, så det er ikke kablet der skal skiftes..

Kan nogen hjælpe mig til at finde en løsning?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. maj 2011 - 18:47 #1
har du prøvet at reesætte routeren?
Avatar billede sliskie Nybegynder
09. maj 2011 - 18:53 #2
Ja, det har jeg også prøvet :/
Avatar billede nife Nybegynder
15. maj 2011 - 23:29 #3
Udelukkelsesmetoden siger så:
Prøv med en computer der ellers fungerer via kabel andre steder.

Sidst jeg hørte om et tilsvarende symptom var efter at en venlig sjæl havde lavet nye Ethernet-kabler - med et medbragt værktøj der fik netværkskortene på samtlige computere til at brænde sammen - fordi han ikke havde koblet kablerne fra imens de nye stik blev monteret...

Jeg håber ikke du er ude i samme problem...

c",)
Avatar billede sliskie Nybegynder
16. maj 2011 - 19:22 #4
Jeg har både kørt med en PS 3 og med en PC på routeren. Ingen af dem virker nu, og de kører med hver deres kabel. Når jeg kører testen på PS3, så siger den, at den ikke kan hente en IP adresse fra routeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. maj 2011 - 21:24 #5
Du har vel ikke slukket for routeren når du resætter den? og du holder vel knappen inde længere en blot et tryk? ellers skal du nok se dig om efter en ny.
Avatar billede sliskie Nybegynder
17. maj 2011 - 12:27 #6
Computeren bliver resat tændt og jeg holder den inde indtil alle knapper slukker og tænder igen :)
Det er bare underligt det kan ske fra dag til dag :(
Avatar billede nife Nybegynder
18. maj 2011 - 23:06 #7
Har altså før set at en router ikke behøver flere dage på at holde op med at fungere...
Hvis dine enheder ikke længere kan hente en IP-adresse fra routeren, så er routeren(eller DHCP på routeren) holdt op med at fungere (med mindre at det drejer sig om en fejl på kablerne og/eller den tådløse forbindelse)
Prøv med en anden router!
Avatar billede sliskie Nybegynder
19. maj 2011 - 13:12 #8
Super, jeg vil prøve at kontakte min udbyder og høre hvad de har at sige til det :) Tak