Avatar billede tommer Nybegynder
09. maj 2011 - 17:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

test om upload er type jpeg

jeg har en uploadcontrol hvor jeg i koden laver test :

if (FileUploadControlLogo.PostedFile.ContentType == "image/jpeg")

men det virker kun i ie9 og ikke i ie8 ie7...

Har nogen en ide til hvordan man får det til at spille i de "gamle" versioner også?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2011 - 17:11 #1
Den kode koerer server side, saa er ikke umiddelbart paavirket af hvilken browser det er.

Men maaske sender de forskellige browsere en forskellig ContentType.

Start med at checke det.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. maj 2011 - 17:16 #2
Jeg vil gætte på at det skyldes at IE7 og IE8 sender application/octet-stream som contenttype
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 20:17 #3
Fra de dage hvor jeg startede med at kode php, blev jeg altid fortalt, at man ikke må stole på netop content-types.
Så du bør udelukkende tjekke på filens endelse.
Og du kan jo evt. tjekke på begge.
Avatar billede tommer Nybegynder
09. maj 2011 - 21:50 #4
tak gutter...

ja, jakobdo har nok ret så jeg har lavet denne istedet:

<asp:RegularExpressionValidator ID="regexLogo" ControlToValidate="FileUploadControlLogo" Display="None" runat="server" ValidationExpression="^.+(.jpg|.JPG)$"
            ErrorMessage=" Kun JPG filer accepteres!"></asp:RegularExpressionValidator>

"None" fordi jeg bruger summery....

Send bare svar jakobdo...
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 21:57 #5
Tommer: Jeg har ikke kodet en linje C# til webbrug, så ved ikke om det er samme problematik.
Men her har du et svar.
Avatar billede tommer Nybegynder
09. maj 2011 - 22:01 #6
det er cool nok, for det andet spiller jo ikke ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. maj 2011 - 22:08 #7
Takker for point.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. maj 2011 - 22:11 #8
Husk dog lige på at du ikke udelukkende kan tjekke på fil endelsen, man kan jo sagtens lave en ondsindet kode fil og omdøbe den til jpg ...

Prøv at kigge på:
http://stackoverflow.com/questions/210650/validate-image-from-file-in-c/2425028#2425028
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. maj 2011 - 08:49 #9
heinzdmx: Hvad er værst?
At uploade noget kode, som upload funktionen tror er et billede, men som ender hedder:

hack.aspx eller lign...
Eller:
hack.jpg, som godt nok indeholder noget skidt?
Jeg tror nu helst jeg vil have noget dårlig kode liggende i en jpg fil, da den jo ikke vil blive eksekveret på mit system, men det vil aspx koden.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. maj 2011 - 09:21 #10
Jeg tænker ikke på en enten eller løsning, jeg tænker på en sammenkobling af begge løsninger :)

Din løsning er klart mest optimal for klient + server, men den anden er god til at forbedre sikkerheden.