Avatar billede maddog_dk Nybegynder
08. maj 2011 - 19:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

US Kalender til DK standard

Hej
jeg har fundet et booking/kalender script på nettet, nemlig RASPcalendar. Det er faktisk rigtig godt - men men jeg har ændret standard til DK (første ugedag mandag og dd-mm-åå istedet for mm-dd-yy) til den ændring har jeg brugt:
<% Session.Lcid = 1030 %>

et sted i scripte kan man i kalender delen hoppe fra aktuelt mdr. til næste mdr. eller foregående mdr. Efter at jeg ændrede dato formatet til dd-mm-åå gik det galt.
hvis jeg gør det idag og vil gå til foregående mdr. linker den til 04-08-2011 hvilket giver d. 4 august - den burde linke til 08-04-2011
link:
                  <td align = "left" class="bgMonthListing">&laquo; <A STYLE="text-decoration: none; color: #FFFFFF !important" Href="default.asp?iDate=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",-1, idate))%>"><%= UCASE(Left(MonthName(Month(DateAdd("M", -1, CurrentDay))),3)) %></a></td>
                  <td class="bgMonthListing"><%= UCASE(CurrentMonthName & " " & CurrentYear) %></td>
                  <td align = "right" class="bgMonthListing"><A STYLE="text-decoration: none; color: #FFFFFF !important" Href="default.asp?iDate=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",1, idate))%>"><%= UCASE(Left(MonthName(Month(DateAdd("m", 1, CurrentDay))),3)) %></a> &raquo;</td>

jeg har prøvet at ændre:
=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",-1, idate))%>
til
=<%= Server.URLEncode(DateAdd(idate, "m",-1))%>

men så kommer denne fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: '[string: "m"]

er der en der kan gennemskue problemet?
Avatar billede frozenink Nybegynder
09. maj 2011 - 08:29 #1
Er det ikke den sædvanlige med at access helst vil kør US format?.
Jeg bruger i et af mine scripts denne funktion:
--------------------------
Function myDateFormat(myDate)
dim fDay, fMon, fYear
fYear= Year(myDate)
fMonName= monthname(Month(myDate))
fDay= Day(myDate)
fDay= right("0"&fDay, 2)
fMon= right("0"&fMon, 2)
myDateFormat =  ""& fDay &" "& fMonName &" "& fYear &""
end function
--------------------------
Og her er en rigtig god guide:
http://www.eksperten.dk/guide/31
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 09:03 #2
Hej frozenink

Det er ikke access der gør knuder det er selve
Href="default.asp?iDate=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",-1, idate))%>

når jeg holder musen henover linket skriver den:
http://www.xxxxx.xx/xxxxxxxxx/default.asp?iDate=4%2F9%2F2011

som så oversættes til at linket henviser til:
d. 4 august 2011

men det skal ende med at se sådan ud:
http://www.xxxxx.xx/xxxxxxxxx/default.asp?iDate=9%2F4%2F2011

som så oversættes til at linket henviser til:
d. 9. april 2011

hvordan pokker ændre jeg det?
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 09:05 #3
ævvv det er jo ikke til at skrive link længere :-)

vi prøver lige igen....

Det er ikke access der gør knuder det er selve
Href="default.asp?iDate=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",-1, idate))%>

når jeg holder musen henover linket skriver den:
første del af web adr/default.asp?iDate=4%2F9%2F2011

som så oversættes til at linket henviser til:
d. 4 august 2011

men det skal ende med at se sådan ud:
første del af web adr/default.asp?iDate=9%2F4%2F2011

som så oversættes til at linket henviser til:
d. 9. april 2011

hvordan pokker ændre jeg det?
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 09:06 #4
Linkende virker - men jeg skal "bare" have byttet om på dage og mdr...... i denne del:
Href="default.asp?iDate=<%= Server.URLEncode(DateAdd("m",-1, idate))%>
Avatar billede frozenink Nybegynder
09. maj 2011 - 09:33 #5
Ide / forslag.
Hvad om du fjerner <% Session.Lcid = 1030 %> og så bruger den funktion jeg viste.
Går ud fra dit script virker når det ikke er redigeret, og at kalender skal vises i DK format.
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 09:49 #6
hmmmm - det er da klart et forsøg værd..

kan du hjælpe med at omskrive den nuværende funktion?

Dim iDate, CurrentMonth, CurrentMonthName, CurrentYear, FirstDayDate, FirstDay, CurrentDay, DayLoop
If Request("iDate") <> "" Then
  iDate = DateValue(Request("iDate"))
Else
  iDate = date
End if

CurrentMonth = Month(iDate)
CurrentMonthName = MonthName(CurrentMonth)
CurrentYear = Year(iDate)

FirstDayDate = DateSerial(CurrentYear, CurrentMonth, 1)
FirstDay = WeekDay(FirstDayDate, 0)
CurrentDay = FirstDayDate

----------------------------

På forhånd tak
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 09:58 #7
jeg mener om man kan implementere din funktion i det script jeg har lagt ind i ovenstående, det vil gøre mange ting nemmere hvis man kunne ændre i den nuværende funktion -
Avatar billede frozenink Nybegynder
09. maj 2011 - 12:31 #8
Jeg er ikke skrap nok til at kunne omskrive funktionen, der må nogle andre på banen.
Har du forsøgt med min funktion i kalenderen, uden Session.Lcid = 1030 ?
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
09. maj 2011 - 14:29 #9
ja - det er prøvet, men så kan den slet ikke finde udaf datoerne, den viste dagsdato som 30 september 1899 ;-(

det vil så siger - at det selvfølelig er mig der ikke har styr på det jeg laver...... :-)

håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
25. marts 2015 - 11:40 #10
lukker