Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
07. maj 2011 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kill process.. Den starter bare igen.

Hej

Jeg har installeret ubuntu på min pc, og har forbundet til den fra min Mac via ssh.

Jeg kan sagtens starte processor dræbe dem, jeg kan alt det er fedt.

Men jeg skal gerne kunne dræbe en process ud fra navn. Hvis jeg skriver "killall program-name" eller "kill PID", så dræber den processen, men den starter bare igen med det samme.

Er 100% ny til linux, så ville høre om der var en kommando (hvilket der sikkert er), der afslutter den på normal hvis, uden decideret at dræbe den, så den altså ikke starter automatisk igen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. maj 2011 - 21:04 #1
Måske der kører en dæmon eller lign der starter processen hvis den ikke kører?..

Du kan prøve med killall navn -9
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
07. maj 2011 - 21:27 #2
Virker ikke, kan det have noget at gøre med at jeg kører normalt ubuntu, og ikke server.

Havde planlagt at installere server, men ville gerne lige prøve i en grafisk udgave først, da jeg ikke har forstand på linux.
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. maj 2011 - 21:36 #3
Nej, er ligemeget.

Hvilken process drejer det sig om?
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
07. maj 2011 - 21:54 #4
Det drejer sig om en Counter Strike server.

Du kan se her: http://www.srcds.com/db/engine.php?subaction=showfull&id=1098643920&archive=

Sådan her starter jeg den "./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate"

Og jeg kan se via "top" at den kører fint.

Når jeg afslutter den går der 5-10 sekunder, så kører den igen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. maj 2011 - 22:20 #5
Har du prøvet at dræbe den på process ID'et istedet?

ps aux |grep srcds

her får du et pid i venstre side du skal bruge, 2. kolonne.

kill 1234
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
08. maj 2011 - 00:04 #6
Virker heller ikke, den starter bare op med det samme igen.
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
08. maj 2011 - 00:04 #7
Kan det have noget at gøre, at jeg kører den igennem det der screen?
Avatar billede nikolajs12 Nybegynder
08. maj 2011 - 00:24 #8
Det var screen

Jeg skulle bare:

screen -S screen-name -X quit

Og så virkede det.