Avatar billede 3333 Nybegynder
07. maj 2011 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udregning i div ved klik på link

Hej

Jeg har nogle tal som jeg gerne vil have en udregning på i et div.

Fx.

12480
13690
osv.

Ved klik på et tal skal der vises et resultat i et div på siden.

Udregningen er "talet som man klikker på" gange 1,8 minus 2230

Så hvis man klikker på 12480 skal der i div vises 20234

Kan man gøre dette og hvordan gør man det?

Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. maj 2011 - 10:38 #1
Avatar billede 3333 Nybegynder
07. maj 2011 - 10:53 #2
Hej Olsen

Det er fuldstændigt som det skal være.

Hvordan gør jeg?

Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. maj 2011 - 11:16 #3
>Hvordan gør jeg?
jeg smider et svar som du accepterer, hvorefter spøgsmålet lukkes
ref http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette.

for god ordens skyld må jeg heller skrive løsningen

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"/>
    <title></title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    function calc(nr){
        sum = (nr*1.8)-2230;
        document.getElementById("resultat").innerHTML = sum;
    }
    </script>
</head>
<body>
<a href="java script:calc(12480)">12480</a>
<a href="java script:calc(13690)">13690</a>
<div id="resultat">
her står noget pladder
</div>
</body>
</html>
Avatar billede 3333 Nybegynder
07. maj 2011 - 13:09 #4
Tusinde tak for det fine og hurtige svar.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. maj 2011 - 14:11 #5
tfp

som du nok kan se har Eksperten nogle ireterende fejl

  • indsætter mellemrum i ordet javascript
  • forkorter URL, hvilke er ireterende når man kopierer noget code fra E, da men selv efterfølgende skal rette op på forkortede URL'er, så er der en link til en demo på nettet, så brug denne og vis code, og kopier fra org. side

vis du vil anvende BB tags kan jeg anbefale dig at læse denne guide http://www.eksperten.dk/guide/1325
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. maj 2011 - 18:07 #6
hvis du har mange værdier vil jeg overveje at ligge det ind i et array, da array løsningen fylder mindre, hvis der er mere end 5 værdier, samt er nemmere at vedligeholde

så skal du erstatte disse linjer
<a href="java script:calc(12480)">12480</a>
<a href="java script:calc(13690)">13690</a>

med
 <script type="text/javascript">
    var ar=["12480","13690"];
    var lng = ar.length;
    for(i=0;i<lng; i++){
        document.write('<a href="java script:calc('+ar[i]+')">'+ar[i]+'</a>');
        document.write(' ');
    }
</script>
Avatar billede 3333 Nybegynder
07. maj 2011 - 18:20 #7
Det er rigtigt mange tal der skal udregnes. De ligger i Jgrid på en joomla side. Så min plan var at lave et div i skabelonen og der efter ændre lidt i Jgrid så jeg kun behøver at indtaste tallene.