Avatar billede permos Nybegynder
31. juli 2001 - 16:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

finde en record, hvor værdien i et felt er mindre end den nuværende record.

Jeg har lavet en procedure, hvor jeg skal finde dén record, hvor værdien i et felt er mindre end dén værdi(@prioriteringFoerste) i en record, som jeg har fundet. Feltet er ikke autonumereret. Så værdierne er ikke nødvendigvis fortløbende.

Jeg har arbejdet lidt med det her (det vigtigste), men det lykkedes ikke helt efter hensigten:

SELECT @opgaveidNy=opgaveid, @prioriteringAnden=prioritering
FROM navn
WHERE userid=@User  AND prioritering < @prioriteringFoerste)

Er der nogen, som kan knække den nød?
Avatar billede ij Nybegynder
31. juli 2001 - 16:47 #1
SELECT @opgaveidNy=opgaveid, @prioriteringAnden=prioritering
FROM navn
WHERE userid=@User AND prioritering = (select max(prioritering) from navn where prioritering < @prioriteringfoerste and userID = @User)

Så har du fundet den med den næsthøjeste prioritering efter @prioriteringfoerste for denne bruger.
Avatar billede permos Nybegynder
01. august 2001 - 10:24 #2
Ja, det er nemlig meningen! Men det virker ikke efter hensigten. Nogle gange får jeg den næsthøjeste prioritering, men ikke altid. Det er det, som er underligt. Kan det løses på en anden måde?
Avatar billede ij Nybegynder
01. august 2001 - 10:37 #3
Hvis ikke du får den næsthøjeste, hvad får du så?
Avatar billede permos Nybegynder
01. august 2001 - 10:38 #4
ij> du har ret! Det var mig, som klumrede lidt i copy/paste! (så, du fik ikke dine point) Kan du ikke lave et indlæg, så du kan få dine point!
tak for hjælpen.
Avatar billede ij Nybegynder
01. august 2001 - 10:39 #5
Det er sgu iorden. Skulle det være en anden gang ;-)))