Avatar billede dfalkner Nybegynder
04. maj 2011 - 11:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP event kalender hjælp - projekt

Hej eksperten

Jeg er ved at skrive eksamensprojekt, hvor jeg skal lave et kursus site.
Jeg har lavet et kursus site, hvor man kan oprette sig, logge ind, og inde fra member sectionen oprette kurser. De kurser bliver da vist under menupunktet "kurser" og på forsiden.

- Hvad jeg gerne vil have det skal kunne, er at når en bruger opretter et kursus så, udover at blive vist på forsiden og under kurser, bliver vist på en event kalender.
Kalenderen skal ikke kunne andet end at vise kursets overskrift, som så skal være et link ind til kursets side.

Det skal siges, at jeg laver projektet i PHP.

Jeg er lidt på dyb bund med, hvordan jeg får lavet sådan en kalender, og derefter får den integreret i mit "opret kursus" system. Nogle der har gode råd / ideer til hvordan sådan en opgave kan løses?

Tak for jeres tid!
Avatar billede dfalkner Nybegynder
04. maj 2011 - 11:46 #1
Det skal siges kalenderen gerne skulle være lidt i stil me:    http://www.amino.dk/events/kalender.aspx    bare ikke så "avanceret". Den behøver ikke den smarte hover effect ol.!
Avatar billede danco Nybegynder
04. maj 2011 - 12:03 #2
Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan dit system er opbygget men lad os sige at du tager udgangspunkt i at du skal bruge en kalender og helt glemmer at den skal integreres i noget andet. Så ville jeg vælge at lave en calendar.php som bliver kaldt med en GET parameter til at specificere år og måned

calendar.php?year=2011&month=2

På siden skal så vises en kalender for februar måned i 2011.

I koden kan du bruge en function der hedder: cal_days_in_month()
du kan læse om den på dette link: http://www.w3schools.com/php/func_cal_cal_days_in_month.asp

Et eksempel på php koden kunne være:

$year = $_GET['year'];
$month = $_GET['month'];
$days = cal_days_in_month(CAL_GREGORIAN,$month,$year);

for($i = 1; $i <=$days; $i++) {
    echo $i.' ';
      if(($i%7)==0){
            echo '<br><br>';
        }
koden er utestet
Avatar billede dfalkner Nybegynder
13. juni 2011 - 15:50 #3
o
Avatar billede danco Nybegynder
13. juni 2011 - 16:02 #4
hmm ?