Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
03. maj 2011 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Integration af SQL i Website Panel

Hej Eksperter

Jeg forsøger at prøve og opsætte Websitepanel sammen med en SQL-2008-R2-Express, men uden held.

Har Portal delen til at køre på en computer og sql+Server+Enterprise Server på en anden. Jeg kan godt oprette forbindelse sql databasen under installation af Enterprise Server.
Når jeg tilføjer en ny server, på Portalen, kan jeg godt se at den har en SQL database. Der stopper det så med at fungere, kan ikke oprette nye databaser eller brugere. Den skriver følgende fejl på den computer, hvor sql+server+enterprise server er installeret:

[5/3/2011 12:54:07 PM] ERROR: 'Microsoft SQL Server 2008' DatabaseExists
System.Data.SqlClient.SqlException: A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. Verify that the instance name is correct and that SQL Server is configured to allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
  at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
  at System.Data.SqlClient.TdsParser.Connect(ServerInfo serverInfo, SqlInternalConnectionTds connHandler, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, Boolean encrypt, Boolean trustServerCert, Boolean integratedSecurity, SqlConnection owningObject)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.AttemptOneLogin(ServerInfo serverInfo, String newPassword, Boolean ignoreSniOpenTimeout, Int64 timerExpire, SqlConnection owningObject)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.LoginNoFailover(String host, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, Int64 timerStart)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection)
  at System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  at System.Data.Common.DbDataAdapter.QuietOpen(IDbConnection connection, ConnectionState& originalState)
  at System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
  at System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet)
  at WebsitePanel.Providers.Database.MsSqlServer.ExecuteQuery(String commandText, String connectionString)
  at WebsitePanel.Providers.Database.MsSqlServer.DatabaseExists(String databaseName)
  at WebsitePanel.Server.DatabaseServer.DatabaseExists(String databaseName)

Har gjort som de beskriver på deres hjemmeside under opsætning af SQL.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. maj 2011 - 13:18 #1
Jeg har ingen erfaring med Websitepanel, men på Express udgaven af MS SQL Server hedder instansen <servernavn>\SQLEXPRESS. På de andre udgaver kan du bruge <servernavn>. Måske fejlen kunne ligge der?
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
03. maj 2011 - 13:49 #2
Er også lidt der jeg har sporet det hen af, men kan ikke rigtig finde ud af hvor det går galt. Syntes jeg har prøvet mange forskellige kombinationer af adresser som kunne være aktuelle inde i Websitepanel, men uden held.
Derfor jeg søger en med noget Websitepanel erfaring :)
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
04. maj 2011 - 08:22 #3
Løsning fundet.
Avatar billede Syska Mester
04. maj 2011 - 08:54 #4
Og løsnigen var ?