Avatar billede berner5300 Nybegynder
02. maj 2011 - 23:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Knap til at få tekst frem

Heej alle

Jeg har lavet en boks hvor man kan skrive i. Nu mangler jeg bare at når man trykke på en tast, så skriver den automatisk "hej" i boksen.

Hvordan kan jeg gøre det?

- 200 point
Avatar billede supertekst Ekspert
02. maj 2011 - 23:21 #1
Hvilket programmeringssprog?
Boks?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 01:23 #2
Nede på posthuset har de en boks, med en knap. Når man trykker på den skriver den noget tekst ud.
03. maj 2011 - 08:47 #3
Du er, som allerede antydet overnfor, ikke saerlig meddelsom.  Jeg kikkede paa dine tidligere spoergsmaal og saa at du bruger javascript, men jeg fandt ingen eksempler paa at du bruger php.  Jeg fandt denne loesning i html/javascript, men saa er knappen ikke en submitknap.  Hvis jeg bruger en rigtig submitknap, saa faar jeg rigtig nok Hej indsat i tekstfeltet, men det forsvinder igen med det samme.  Hvis du vil have det til at virke med en submitknap skal vi nok over i php.  (Der kan jeg ogsaa foreslaa loesninger.)

Men denne kode virker i mit system:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>berner</title>
<script type="text/javascript">
function skrivhej()
{
  document.getElementById("hej").value = "Hej!"
}
</script>
</head>
<body>
<form action="" method=POST>
<input id='hej' type='text' name='text'>
<input type='text' value='klik for hej'  onclick="skrivhej()">
</form>
</body>
</html>

Du kan se det i funktion her:

http://christianjorgensen.be/berner.html
Avatar billede berner5300 Nybegynder
04. maj 2011 - 21:58 #4
Jeg skriver i php
04. maj 2011 - 22:44 #5
I saa fald:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/ (...)
<html>
<head>
<title>berner</title>
<script type="text/javascript">
function skrivhej()
{
  document.getElementById("hej").value = "Hej!"
}
</script>
</head>
<body>
<?php
echo "<form action="" method=POST>";
echo "<input id='hej' type='text' name='text'>";
echo "<input type='text' value='klik for hej'  onclick="skrivhej()">";
echo "</form>:;
?>
</body>
</html>
07. maj 2011 - 00:06 #6
Berner5300, fik du mit sidste indlaeg?  Loeste det dit problem?  I saa fald vil jeg bede dig lukke spoergsmaalet.  For god ordens skyld og saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis jeg ikke loeste dit problem, saa vil jeg bede dig forklare problemet lidt bedre.  Saa kan jeg proeve igen.