Avatar billede vKildevand Nybegynder
02. maj 2011 - 15:26 Der er 3 kommentarer

Viser kun én linje

Hej folkens.

Jeg er ved at lave et blog-system til mig selv, som jeg ja .. vil bruge til blog! Nå, well .. I får lige min kode, hvor man skriver indlægget:

<?php
session_start();
ini_set("Error_reporting", "on");
error_reporting(E_ALL & ~E_NOTICE);
include("top.php");
include("mysql.php");
if(isset($_SESSION['login'])){
$overskrift = mysql_real_escape_string(htmlspecialchars($_POST['overskrift']));
$indhold = mysql_real_escape_string($_POST['indhold']);
$af = "Christian";
$tid = date("H:i");
echo "Dit indlæg er netop udgivet!";
mysql_query("INSERT INTO `blogs` (forfatter, tid, indhold, overskrift) VALUES('".$af."', '".$tid."', '".$indhold."', '".$overskrift."')") or die(mysql_error());
}
else {
echo "Du kan ikke udgive indlæg. Enten er du ikke logget ind, ellers ejer du ikke bloggen!";
}
include("bund.php");
?>

Godt. I kan lige se, hvor jeg henter den ud, og viser det:

<?php
include("mysql.php");
include("top.php");
$selectb = mysql_query("SELECT * FROM `blogs` ORDER BY `id` DESC LIMIT 10") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($selectb)){
echo "<b>$row[overskrift]</b> | Af $row[forfatter]<br />";
echo "$row[indhold]";
echo "<hr />";
}
include("bund.php");
?>

.. jeg har et problem. Jeg forsøgte at skrive et rigtig langt indlæg, men den viser kun det der er, indtil længden på den boks i designet jeg bruger, er slut? Den viser altså ikke hele mit indlæg. Hvad gør jeg galt? Help me, hehe. :-)
Avatar billede inferno89 Nybegynder
02. maj 2011 - 15:43 #1
smid det i en table i stedet, så er det lettere at styre
Avatar billede wanze Nybegynder
02. maj 2011 - 15:45 #2
Det lyder ikke som et PHP-problem, men derimod HTML/CSS. Er det fulde indlæg i kildekoden? Hvis det er, så sæt style="overflow:auto" på din boks.
Avatar billede wanze Nybegynder
02. maj 2011 - 15:47 #3
@inferno89 Tabeller er tiltænkt tabulært indhold (dvs. Excel-ark og des lige), og bør derfor ikke bruges til design, og heller ikke blogposts.

Se http://phrogz.net/css/WhyTablesAreBadForLayout.html