Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 06:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Relakks - er det noget værd?

https://www.relakks.com/?lang=sv&cid=se&google=true&gclid=CPj2sa67yKgCFUtC4QodlCfQog

Så vidt jeg forstår, så tilbyder de en anonym IP-adresse. Men, hvad sker der så med IP adressen fra min udbyder? bliver mine logfiler gemt hos Relakks? Det lyder umiddelbart meget lovende, men er det sikkert? Nogen der ved noget om det?
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2011 - 07:36 #1
De tilbyder som sådan en anonym IP, men det som sker er at du laver en krypteret tunnel til deres system og går på nettet derfra, dvs. din udbyder vil reelt kunne se at du logger på Relakks og henter al din data derfra.

Jeg har ingen personlige erfaringer med produktet, men hører meget forskel på om folk har været tilfredse eller ej, da du mister lidt hastighed på det.

Men min anbefaling kunne da være at prøve det en måned.

Om det er sikkert nok, det er jo hele tiden op til den svenske lovgivning. Men pt. skulle det vist være rimeligt OK.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
02. maj 2011 - 07:53 #2
Tak for svaret Leif.

Grunden til jeg spørger, er at jeg gerne vil være helt anonym på internettet. Men vil det så sige at Relakks får adgang til alle ens private data? hvad så hvis man f.eks logger på Netbank, ville det være for usikkert med Relakks?
Avatar billede leif Seniormester
03. maj 2011 - 22:31 #3
Du vil aldrig kunne være 100% anonym, men om det mere usikkert, men kan sige at du sender data til Relakks krypteret men de skal jo hente data fra det sted du ønsker at se eller modtage data fra. Så Ja, reelt får Relakks adgang til at logge al din trafik.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. maj 2011 - 08:44 #4
Dvs. de kan få adgang til min netbank, m.m.? Så er det da hul i hovedet.
Avatar billede leif Seniormester
04. maj 2011 - 09:30 #5
Du forstår ikke, de har ikke nødvendigvis adgang til at logge ind på dine vegne i netbank (Da du har netbank har du muligvis nemid) men de kan se trafikken ligesom din udbyder kan se hvilke sider og hvad du reelt henter.

Forskellen er at fx. Sverige har en anderledes lovgivning på området så ved at route trafikken krypteret til og igennem sverige så kan din danske udbyder ikke på samme måde se hvilke sider osv. du går ind på.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. maj 2011 - 13:01 #6
#5 Ok, så dvs. at jeg er lidt mere "beskyttet" med Relakks?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. maj 2011 - 21:34 #7
Vi lukker.