Avatar billede pemo123456 Novice
01. maj 2011 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP variabel i XML

Håber jeg har ramt den rigtige kategori med dette spørgsmål.

Jeg sidder og roder lidt med Google Maps med tilhørende infobox, hvor dataene hentes i en MySQL database.

Jeg bruger den kode, Google har lavet, men vil også gerne tilføje min egen PHP variabel til en node. Googles egen node ser således ud:

  $newnode->setAttribute("name",$row['name']);

Jeg vil gerne have, at min egen variabel skal se således ud, men informationen bag variablen bliver ikke videresendt.

  $newnode->setAttribute("galleryl", $galpath1);

Hvordan skal $galpath1 tilføjes, for at den bliver læst korrekt? - har prøvet lidt frem med omklamring vha. [ ' " ( uden nogen form for succes.
Avatar billede tjens Nybegynder
01. maj 2011 - 16:53 #1
Jeg tror ikke at den linie fejler noget.

Er du sikker på at $newnode er et DOM-node objekt?
Hvilken fejlmelding kommer der?
Avatar billede pemo123456 Novice
01. maj 2011 - 17:03 #2
Der kommer ikke nogen fejlmeddelelse, men der er heller ikke noget output.

Jeg er lidt grøn inden for det her. Har koden fra googles side => http://code.google.com/intl/da/apis/maps/articles/phpsqlajax.html, hvor det beskrives, hvordan man kan bruge PHP og MySQL sammen med Google Maps.

Men mit problem er, at den variable, jeg har lavet i php ikke bliver læst, hvilket jeg er ret sikker på, skyldes en fejl i variablen i denne:

$newnode->setAttribute("galleryl", $galpath1);
Avatar billede tjens Nybegynder
01. maj 2011 - 20:31 #3
Testsider:

Virker: http://tjens.dk/eksperten/php/test937856a.php

$newnode ikke oprettet: http://tjens.dk/eksperten/php/test937856b.php

$galpath1 ikke oprettet: http://tjens.dk/eksperten/php/test937856c.php

Hvad har du stående i din $galpath1 ?
Avatar billede pemo123456 Novice
01. maj 2011 - 21:01 #4
Hej

Lidt usikker på, hvad du spørger om, men værdien af php variabelen, ser således ud.

$galpath1 .= '<a href="../jont/gal_images/'.$galpath.'/'.$filename.'" title="'.$beskriv.'" rel="shadowbox['.$gall.'];\">'.$gall.'</a><br />';

Men problemet for mig ligger i højere grad i at finde frem til, hvordan jeg får "konverteret" eller skrevet min php variabel, således at den bliver læst som xml og efterfølgende videresendt til næste side i processen.
Avatar billede tjens Nybegynder
01. maj 2011 - 22:47 #5
OK. Du kan ikke pakke html ned i en XML-attribut:
Din streng indeholder dermed ugyldige karakterer.

Er du sikker på, at det skal være html?
Kunne være linket direkte var nok:

$galpath1 = '../jont/gal_images/'.$galpath.'/'.$filename;
Avatar billede pemo123456 Novice
01. maj 2011 - 22:55 #6
OK - tak for hjælp - ser så ud til, at jeg må se, om jeg kan finde en anden vej rundt.

Igen tak for hjælp - smid venligst et svar, så er der point på vej.
Avatar billede tjens Nybegynder
01. maj 2011 - 23:15 #7
Du kan uden problemer sende din html med som almindelige XML-nodes: http://tjens.dk/eksperten/php/test937856d.php
Avatar billede pemo123456 Novice
02. maj 2011 - 11:46 #8
Tak for hjælp - kan godt se din opsætning. Må dog indrrømme, at mit stadig driller noget, men det skyldes måske også, at mine data kommer fra 2 forskellige tabeller, hvilket den tilsyneladende ikke er så glad for at håndtere - eller mere sandsynligt er jeg ikke så god til det.