Avatar billede aka2 Nybegynder
27. april 2011 - 11:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Url til Mysql

Hej jeg har brug for hjælpe til at lave en url der kan ændre status i min mysql database
Avatar billede phillips Nybegynder
27. april 2011 - 12:07 #1
Du må nok lige poste, hvordan din tabel ser ud samt beskrive, hvad der skal ændres. Vis også gerne dit php-script (hvis du bruger php).
Avatar billede aka2 Nybegynder
27. april 2011 - 12:33 #2
Lidt mere info

jeg skal bryge url til at ændre order status

Altså 2 for godkendt order i databasen

order_status_id  order_status_code  order_status_name
      1                P              Behandels
      2                C              Godkendt
      3                X              Anulleret
      4                R              Refunderet
      5                S              Afsendt

Mysql data:

EXPLAIN SELECT *
FROM `jos_vm_order_status`
WHERE 1

Håber du kan bruge det til nogle
Avatar billede aka2 Nybegynder
27. april 2011 - 13:10 #3
Er der andet du skal havde at vide er du velkommen til at spørger efter det
Avatar billede wanze Nybegynder
27. april 2011 - 13:14 #4
MySQL kører som sådan ikke på HTTP. Altså kan du ikke bare få et URL til at ændre noget i din database. Det skal alt sammen køre igennem en webserver.

Når man laver websider, der benytter sig af MySQL, så foregår det tit i PHP.
Avatar billede aka2 Nybegynder
27. april 2011 - 13:25 #5
Jamen jeg har lavet hjemmesiden.. det er i php men er i gang med at lavet en 2 vejs sms funktion. Det vil sige at jeg få orderen tilsendt på sms og jeg vil så derefter gerne kunne behandle order via en url.. hvordan gøre jeg det så?
Avatar billede repox Seniormester
29. april 2011 - 10:01 #6
Hvad bruger du af SMS gateway? Hvad er der i din callback funktion?
Avatar billede aka2 Nybegynder
23. august 2011 - 12:44 #7
ubesvaret længe