Avatar billede west85 Nybegynder
27. april 2011 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Silverlight : Brug af Scrollbar

Hejsa

Jeg har en applikation som har arbejder i silverlight/XAML.
Der er en scrollviewer, der indeni sig har øverst en datolinie og under sig en listbox med ansatte man har fremsøgt med booking/kalender informationer.
Grunden til det er nødvendigt med den yderste scrollviewer er fordi at denne applikation skal kunne køre på nogle maskiner med rimeligt små skærme, og da datolinien er lavet som et canvas der er tegnet på kan man "bare" ændre det - så det skal altid være muligt at se - også fordi ellers passer det ikke til booking informationerne.

Datolinien står fast øverst oppe og folks booking/kalender info kommer så i en liste under denne så man ikke har en gentagelse for hver person.
For at kunne se det yderste (højre) af datolinien og booking/kalender info er alt lagt ind i en scrollviewer for at kunne se det når browseren bliver mindre end det er lavet til.
Her er der en scollbar i bunden og den højre er disabled - da den ville scrolle ned så datolinien ikke var statisk fast i toppen mere.
Da det skal bruges på små maskiner er scrollbaren i listboxen ikke mulig at bruge da den så "forsvinder" ind bag ved når det inde i scrollvieweren er for "stort".
Derfor er der lavet en scrollbar ude til højre så der altid er en synlig højre og bund-scrollbar når der ikke er plads nok, for at gøre navigering nemmere.

PROBLEMET er så blot at jeg skal have scrollbaren jeg selv har sat i højre side til at binde til den scrollbar der er på listbox'en.
Jeg har begge to, men kan ikke binde dem så alt du laver på den yderste til højre har effekt på den inderste på listbox'en.
Dette skal gælde mousewheel og almindelig klik på pil eller et sted imellem.
Avatar billede west85 Nybegynder
27. april 2011 - 12:28 #1
Avatar billede west85 Nybegynder
14. juni 2011 - 19:05 #2
lukkes