Avatar billede svenna2000 Nybegynder
26. april 2011 - 23:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linie break i ASP...MEN!!

Hej igen, jeg er i gang med at lave et lille forum og benytter mig af:
<%if len(Query_kom2("Overskrift"))>30 then %>
<%=left(Query_kom2("Overskrift"), 29)%>...
<%else%>
<%=Query_kom2("Overskrift")%>
<%end if%>
i mine overskrifter, dette er for at "styre" sidens udseende, jeg benytter mig også af denne: <%=replace(Kom2_ins,vbcrlf,"<br>")%>
Og det er for at få linieskift i mine udtræk fra Access DB.....well!

Nu kunne jeg godt tænke mig at, igen for at styre sidens udseende, bestemme hvor mange tegn der må vises i indholdsruden før liniskift i een linie, grunden hertil er at jeg opdagede at hvis en spøgefuld sjæl valgte at holde f. eks. A knappen i bund og submitte, ja så bliver min side ikke som jeg gerne vil den skal se ud, den bliver strukket en del i længden :-(.

Jeg prøvede med noget ala dette:
<%if len(Kom2_ins)>67 then %><%=left((Kom2_ins), 68)%><br><% else %><%=replace(Kom2_ins,vbcrlf,"<br>")%><%end if%>

Men det slutter self. linien efter de 68 tegn og nix wider.

Er der en der har et godt tip til at lave det? Og en anden ting jeg tænkte på er kan man lave et tvunget break x antal tegn henne MEN ikke midt i et ord, altså i et mellemrum :-)

Venligst: Lars
Avatar billede svenna2000 Nybegynder
28. april 2011 - 21:26 #1
Slet ingen?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 00:35 #2
Hej svenna2000.

Ved hjælp af nedenstående, deler den "Kom2_ins" hvis den er længere end "antalTegn". Og den deles selvfølgelig det sted som antalTegn nu fortæller.
HVis den IKKE er længere, skriver den blot Kom2_ins ud.

antalTegn = 67

if len(Kom2_ins) > antalTegn then
  response.write(left(Kom2_ins, antalTegn))
  response.write("<br>")
  response.write(right(Kom2_ins, len(Kom2_ins)-antalTegn))
else
  response.write(Kom2_ins)
end if

Måske det kan bruges?
Avatar billede svenna2000 Nybegynder
12. maj 2011 - 22:24 #3
hmmm....var måske lidt hurtig til at lukke, det virker sådan set lidt hen ad vejen men der en brist, hvis man holder a tasten nede og dermed laver feks. 300 tegn så ville det være kanon at det lavede et <br> efter hver 67 tegn, som det er nu laver den kun <br> efter de første 67 tegn og næste linie får så lov at rende der ud af....
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2011 - 18:45 #4
Vi prøver da bare lige igen så :)

antalTegn = 67

if len(Kom2_ins) > antalTegn then
  response.write(left(Kom2_ins, antalTegn))
  do until len(Kom2_ins) <= antalTegn
    response.write("<br>")
    Kom2_ins = right(Kom2_ins, len(Kom2_ins)-antalTegn)
    response.write(left(Kom2_ins, antalTegn))
  loop
else
  response.write(Kom2_ins)
end if
Avatar billede svenna2000 Nybegynder
30. maj 2011 - 09:43 #5
Ja....det virker godt....nu er mit problem så bare at den breaker midt i ord, som herunder:

Dette er en t
est af hvorda
n den gør det e
r lidt uhensigt
smæssigt.

Kan man lave et eller andet wordwrap-ish i asp eller java måske.

Under alle omstændigheder skal du  have tak indtil viderere

Lars