Avatar billede encorez Nybegynder
25. april 2011 - 22:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Telenor med egen router virker ikke længere

Hej

Jeg har i et par år tror jeg kørt med Telenor, og jeg har skiftet deres zyxel ud med min egen D-link DSL-2740B som har indbygget modem. Det har virket fint i lang tid, ind til der skete noget med Telenor netværk i januar tror jeg det var.
Der var vist et generelt nedbrud i østjylland eller måske mere af Danmark, og siden har jeg ikke været i stand til at koble på med min instillinger fra tidligere.
Jeg har en 20/1 Mbit linie.

Mine tidligere indstillinger som ikke vil koble på:
PPPoA VC-Mux
VPI 0, VCI 35

Disse indstillinger virker, MEN jeg får kun under den halv hastighed:
PPPoA LLC/Encapsulation
VPI 0, VCI 35

Jeg oplever at hastigheden er under det halve både når jeg downloader, samt på diverse hastighedstests på nettet.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at få min egen router på Telenors net, til fulde (praktiske) hastigheder???

Mvh. Simon
Avatar billede cadell400 Nybegynder
26. april 2011 - 18:59 #1
du burde bare koble den til, og hvis det er så ring til dem, det kan være at de kan hjælpe dig.

Tror ikke de har noget imod at du bruger din egen router, kan de ikke sige så meget til.
Avatar billede encorez Nybegynder
26. april 2011 - 19:16 #2
Du har vist ikke prøvet at ringe til dem ang dette :)

De vil ikke hjælpe dig, hvis ikke du har deres router på. De kan teste forbindelsen, men det er det. De vil ikke fejlsøge så længe du ikke bruger deres router.

Men jeg har netop løst det :)
WAN setup: Connection:PPPoA LLC/Encapsulation
Advanced ADSL: Modulation Type: AnnexM (denne stod før på Autosense hvilket åbenbart ikke har virket)

Nu kører jeg 20/2 igen :)