Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 21:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WalkieTalkie- kanal genprogrammering

Hej eksperter,
Jeg er ikke en haj til det her, men jeg har en
      Kenwood ProTalk TK-3201

Kanalerne blev programmeret til nogen bestemte frekvenser, så de andre hold ikke kunne lytte med på vores samtaler.
Jeg dyrker ikke den sportsgren længere. Jeg vil derfor genprogrammere kanalerne til de standarde frekvenser. Eller til de frekvenser som folk normalt har på deres Walkie-Talkies, så jeg er i stand til at komme i kontakt med andre hvis jeg skulle få brug for det en dag..

Og hvis det kan lade sig gøre vil jeg programmere den ene af de 16 kanaler til at være i stand til, at komme i kontakt med en af følgenede: politiet, brandvæsnet, falck, skadestuen..

Er der nogen der kan hjælpe med det her?
Jeg bor i Odense
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. april 2011 - 21:47 #1
Det står nok i manualen http://www.tehnoturg.ee/kasutusjuhend/Kenwood_TK3201_EN.pdf
Og politi osv kontakter du kun pr. telefon
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 21:54 #2
Jeg har manualen. Problemet er at jeg ikke ved om jeg gør det helt rigtigt, da min engelsk ikke er ret godt.
Og er det så iøvrigt også de kanaler folk har på deres walkie-talkies?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2011 - 22:02 #3
EDIT:

QT/DQT instillingerne er også blevet pillet ved.
Jeg ser frem til at høre fra jer.
Avatar billede m_soender Nybegynder
24. april 2011 - 22:06 #4
I denne manual kan du se på side 16 hvilke frekvenser den er programmeret med som standard http://www.tehnoturg.ee/kasutusjuhend/Kenwood_TK3201_EN.pdf og lidt længere fremme også hvordan du kan programmere radioen.

Du vil ikke længere kunne kontakte politi, og de andre med blå blink da de alle skifter over og bruger TETRA, digitalt radionetværk hvilket er et krypteret radio netværk så det er nok bare nemmere at ringe til dem.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 10:20 #5
Jeg har fået en til at hjælpe mig med det.
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 10:20 #6
.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 10:21 #7
Jeg har fået en til at hjælpe mig med det.
Tak for hjælpen