Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 17:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Netværkscontroller - skal slettes - men hvordan?

Hej.

Har netop geninstalleret xp pro på en ældre Dell Dimension 8300.

Det er gået ok - men nu mangles der en driver til netværkscontroller. Det viser sig at det trådløse netkort som sidder i ikke er godkendt af MS - og at det iøvrigt også er forældet (kan kun WEP krypt.) - Under alle omstændigheder må det være det sig viser sig i enhedshåndtering - uder netværkscontroller med GUL.

MEN når jeg forsøger at slette det - kan det ikke lade sig gøre idet computeren måske skal bruge det til at starte op - skrives der???

Er der nogen som kender noget til den problematik? Hvordan løser jeg det når der ikke kan installeres driver (pc går i langsom når jeg inst. det trådløse netkort) og jeg ikke kan fjerne det?

Håber der er en herinde som har erfaring med dette?

(Ældre D-Link netadapter)

MVH Mabora
Avatar billede thov Forsker
23. april 2011 - 18:04 #1
Luk kabinettet op og fjern WIFI netkortet - det er overflødigt :-)
23. april 2011 - 19:26 #2
det ikke kortet der forældet :), du skal installere SP3, xp stanard understøtter kun wep krypt :)

men ja fjern kortet
23. april 2011 - 20:26 #3
Enhedshåndteringen - Trådløs 'dims' - HøjreMusseTast - [Disable] ...

---

Hvis det er OnBoard trådløs, så check iBIOS om det kan [Disables] der ...
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 20:44 #4
Hej.

Så er det væk. Deaktiverede det først - rødt kryds over. Fjernede selve kortet - og nu er alt som det skal være.

Jeg kører iøvrigt xp og har KUN WAP kryptering - så det kan xp godt skulle jeg mene.

Nu håber jeg ikke at der bliver mere - 3 uger med en PC som har drillet ikke så lidt endda (zombie pc kalder man det vist - den var faktisk slem) men nu kører det som det skal.

Så NU jeg jeg holde påske sammen med familien:-)

MANGE tak -

læg svar - og 'påskeæg' er på vej:o)
Avatar billede thov Forsker
23. april 2011 - 20:53 #5
WPA/WEP o.s.v. ligger mere i netværksadaptere og routere end i styresystemet.

Vil du ha' trådløst igen, så køb en USB adapter - ingen roden rundt i computeres indre, og den kan bruges på alle typer af computere (Med USB tilslutning).

(Og det er også et 'svar') :-)
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 21:07 #6
TAK - det vil jeg huske. Det er ikke min PC - men mine forældres. Men skal de have igen lyder det som en rigtig god løsning.

Karise_Larry - skal du dele med thov?
23. april 2011 - 21:10 #7
Ping...

(Måske en lille smule *S*)
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 21:11 #8
Hehe - det virkede jo:-)
23. april 2011 - 22:32 #9
dit styrsystem skal jo understøtte de forskellige krypteringer. og windows XP understøtter kun Wep, indtil SP er installeret :)