Avatar billede mahyar Nybegynder
22. april 2011 - 17:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

At læse httpCookie

Hej jeg har lavet min login side og selve loginen fungerer rigtig. Men jeg vil gerne læse brugernavnet, og adgangskoden ind i deres felter når brugeren skal logge ind igen næste gang. Hvordan skal page_load være i login-siden?

Der hvor jeg tildeler værdi til coockien og min ticket:
---------------------------------
FormsAuthenticationTicket authTicket = new FormsAuthenticationTicket(1, TextBoxEmail.Text, DateTime.Now, DateTime.Now.AddMinutes(120), false, "User");
                string encryptedTicket = FormsAuthentication.Encrypt(authTicket);
                if (CheckBox1.Checked)
                {
                    //Restore cookie
                    string hash = FormsAuthentication.Encrypt(authTicket);
                    HttpCookie Authcookie = new HttpCookie(FormsAuthentication.FormsCookieName, hash);
                    if (authTicket.IsPersistent) Authcookie.Expires = authTicket.Expiration;
                    Response.Cookies.Add(Authcookie);

                    Response.Redirect(FormsAuthentication.GetRedirectUrl(TextBoxEmail.Text, false));
                }

                else
                {
                    Response.Redirect(FormsAuthentication.GetRedirectUrl(TextBoxEmail.Text, false));

                }
Avatar billede Syska Mester
23. april 2011 - 12:42 #1
ASP.NET har allerede  noget indbygget til alt det du prøver på.

Jeg gør:
FormsAuthentication.SetAuthCookie(email, rememberMe);

Således i min kode ... den bruger automatisk encryption. Problem solved ... i hvert fald for mig.

Jeg har aldrig prøvet at bruge deres Encrypt, så skal ikke kunne sige hvordan det virker.

Men der findes jo:
FormsAuthentication.Decrypt() som tager en string, og returnere en:
FormsAuthenticationTicket ... og det er vel hvad du vil i dit tilfælde hvis jeg har forstået det rigtigt.

mvh
Avatar billede mahyar Nybegynder
23. april 2011 - 20:37 #2
Hej Buzz

Jeg har ikke lige prøvet SetAuthCookie før, men det ser ud til at det er en bedre måde end det jeg gør.

Men Vil du lige  beskrive hvad jeg kan gøre for at have brugeravn og adgangskoden klar i deres felter når brugeren skal logge ind næste gang?

Mvh
Mahyar
Avatar billede Syska Mester
25. april 2011 - 18:38 #3
Det er en browser ting. Hvis du kan skrive det tilbage til klienten, betyder det at du opbavare det i klar tekst, og det er ikke en god ide. Hvis hans login skal huskes, så gøres det ved at lave en cookie med en magic string i eller noget i den retning som asp.net gør. Dermed er brugeren logget ind næste gang han kommer til din side.

Det er ikke smart at skrive han kodeord og password ned i en cookie.

mvh
Avatar billede mahyar Nybegynder
25. april 2011 - 19:15 #4
Det har du ret i. Nu fungerer det. Det hjalp at bruge SetAuthCookie. Smid lige et svar :)
Avatar billede Syska Mester
25. april 2011 - 20:18 #5
svar.