Avatar billede artico Novice
22. april 2011 - 15:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hente i 2 tabeller

Hej, jeg  vil gerne have vist alle ekspedienter fra DBén, undtaget dem som er på arbejde, og har disse tabeller:

//tabel:1
ekspedienter.ekspedienter_id,
ekspedienter.butik_id,
ekspedienter.navn,
ekspedienter.forkortelse,
ekspedienter.synlig,
ekspedienter.suspenderet,

//tabel:2
stempel_kort.ekspedient_id,
stempel_kort.butik_id,
stempel_kort.stemplet_ind,
stempel_kort.stemplet_ud,
stempel_kort.paa_job_nu

Hvis jeg laver:
ekspedienter.ekspedienter_id = stempel_kort.ekspedient_id

og

stempel_kort.paa_job_nu = 'nej'

som er mest oplagt så viser jo kun dem som har været i DBén stempel_kort ?

Hvad gør jeg lige ?
22. april 2011 - 21:40 #1
Kan man finde id for alle ekspedienter der er paa arbejde ved denne query:  SELECT ekspedient_id FROM stempel_kort WHERE paa_job_nu = 'ja' ?

Hvis det er saaledes, saa finder man alle data for ekspedienter paa arbejde ved:

SELECT * FROM ekspedienter WHERE ekspedient_id IN (SELECT ekspedient_id FROM stempelkort WHERE paa_job_nu = 'ja')

og de ekspedienter der IKKE er paa arbejde ved:

SELECT * FROM ekspedienter WHERE ekspedient_id NOT IN (SELECT ekspedient_id FROM stempelkort WHERE paa_job_nu = 'ja')
Avatar billede artico Novice
22. april 2011 - 22:35 #2
Tak skal du have..  lukket