Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 12:08 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Geninstallere XP

Hej- og god påske.

Skal geninstallere xp.

Jeg har gendannelses cd som fulgte med computeren i sin tid. Xp med sp1 samt cd med drivere etc...

MEN kan jeg bruge den gendannelses cd xp med sp1 og så på forhånd have hentet og efterfølgende installere hhv. sp2 og sp3??

Det ser umiddelbart ud til at være den nemmeste måde - hvis det altså kan lade sig gøre når der nu er tale om en ældre udgave??

VH mabora
22. april 2011 - 12:26 #1
... Jo - det er smart at have SP2 + SP3 klar på andet medie først.
SAMT seriøst Sikkerhedsprogram ->
www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

---

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...
Avatar billede KHHP Juniormester
22. april 2011 - 12:35 #2
Hvis vi kigger på det med Service Pack 2+3, så kan man smide dem på Windows XP Cd'en, så de automatisk bliver installeret, men ved ikke hvordan din gendannelsesdisk er bygget, så det er ikke noget jeg vil anbefale. Jeg ved at jeg kunne gøre det uden problemer, med min Medion, da det bare er en standard XP disk, hvor dele af den installation man normalt udfører selv, er udført automatisk, såsom indtastning af Produktnøgle. Her kunne jeg smide/slipstreame mine servicepacks over på disken, som var kopieret til en mappe. Det program jeg brugte til dette hedder nLite, med det kan du også tilføje installationsprogram til sikkerhedssoftware, som karise_larry nævner.
Smider lige links til nlite, samt programmet der skal pakke dine exe-filer(installationsprogram) til sikkerhedssoftware sammen, så nlite kan læse dem:
nLite: http://home.midmaine.com/~nlite/nlite/nLite-1.4.9.1.installer.exe
Add-On Maker: http://virtualltek.mgbr.net/download/killprocesswait.rar
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 12:44 #3
Hej og mange tak.

Sikkerhedsprogram - Er MS security essential ikke SERIØST nu - hvor det er testet en tid? (Ligger ikke på spywarfri - og du nævner det ikke - men spørger alligevel). MEN det siges at det skulle dække behovet HELT? Er DU enig i det? Både virus, spy og male?

Jeg har cd fra Dell med drivere som blev installeret fra starten - denne må kunne anvendes (?) Og så sp2 og 3 samt opdateringer af drivere. (Vil disse ikke komme aut. ved opdat fra MS update?)
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 12:49 #4
Jeg vælger at download sp2 og 3 på bærbar og smide dem over bagefter via usb. Jeg har nørklet rundt med denne pc i nu 3 uger - så jeg vil bare gør tingene enkelt og rent - den gode gammeldags måde fra a-z.
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 13:21 #5
Jeg vælger ESET sikkerhed.
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 13:43 #6
Mange tak for rådet.
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 21:33 #7
Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan se hvilket bundkort der ligger i maskinen?
Avatar billede KHHP Juniormester
22. april 2011 - 23:39 #8
Brug programmet CPU-Z, eller lidt mere avanceret så brug everest home edition 2.20
Avatar billede Mabora Nybegynder
22. april 2011 - 23:50 #9
Mange tak!
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 00:29 #10
KHHP - Tak - men...hvad af det er bundkort? Der kommer jo mange  navne og numre:-0 - Ved du også hvordan jeg evt. opdaterer driver til bundkort?

VH
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 00:29 #11
(Har opdat. Bios - måske de i sidste ende er det samme?)
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 06:52 #12
Så kom jeg igennem en hel del og det virkede rigtig fint. Jeg overførte de 'gamle data'.

Så opdateres der lidt mere - lidt programmer osv. Og den kører fint. Pludselig kommer guide til ny Hardware frem og jeg får ved en fejl sat den igang. (troede lige det var noget til usb-stikket)- Men så er den igang med at installere netværkscontroller - ???

Og pludselig går det hele bare ned......Øv da - Hvad mon jeg nu har lavet?

Den kan ingenting og jeg vælger at genstarte fra tidl. tidspunkt - og så kører den sådan set igen. MEN der er gule mærker i Enhedshåndtering under: Andre Enheder, Netværkscontroller...? Der er ingen driver - Ukendt. Og de skriver at
-Denne enhed er ikke konfigureret korrekt (kode1) - geninstaler driver. Men hvilke driver er det det så til netværkscontroller??+

Er det xp cden der skal bruges - eller er det en af de filer jeg har hentet på Dell?

Er der nogen som har en ide om det?

Nettet kan jeg godt komme på - men kun for at tjekke at den virkede.

Det trådløse netkort viste sig ikke at kunne koble op - på det var 'for gammelt' havde ikke WAP indstillinger - Kan det være en faktor?

Håber at der er en som ved hvad dette er?

VH
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 10:02 #13
Så ER det løst - og maskinen spinner som en....ny pc:-)

Hvilken herlig fornemmelse.

Mange tak for jeres hjælp!!

LÆG gerne svar - så kommer der point.

Fortsat god påske:-)

VH Mabora
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 16:47 #14
Og det var det så ikke alligevel:-( Netværkscontroller er markeret i enhedshåndtering med gul.

Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvilken driver jeg skal bruge til netværkskontroller?

Og gad vide hvorfor den pludselig dukker op og vil installeres?

Er da helt på bar bund?

Help...please:-)
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 17:38 #15
Jeg vil lukke dette indlæg - idet jeg har fået den adspugte hjælp - 1000 tak. Jeg opretter spørgsmålet om netværkscontrolleren i et nyt indlæg.

Mange tak for hjælpen!

VH Marianne
23. april 2011 - 20:46 #16
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Har du fået ALLE WindowsUpdate elementer på 'dyret' ?
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 21:02 #17
Jeg siger MANGE tak!!! Jeg havde aldrig fået denne pc op at stå uden jer herinde.

Faktisk har jeg det sådan....Hvor har jeg været heldig ikke at være løbet ind i alvorlige problemer - før nu - for i alle de år har jeg brugt en PC uden at ane ret meget om hvordan den 'hænger sammen'...

- Og alt andet lige har denne tur i pc-maskinen givet mig en smule forståelse for hvad jeg har med at gøre og hvad det er jeg kan gøre - with a 'little help from,,,'

Jo, jeg fulgte guiden:-) og de gode råd. Jeg havde lidt udfordringer undervejs - og brugte faktsik søgemaskinen et par gange.

Jeg er klar over at jeg ikke selv skal svare denne gang, karise_Larry;-) - sidst snød jeg dig for nogle point - som jeg....utilsigtet kom til at give mig selv. Så hermed har jeg så også chancen for at oprette et indlæg med point til dig fra dengang. Keep an eye - jeg sætter et indlæg ind til dig som du kan svare på.

Et fantastisk sted herinde - Mange tak!

Jo, alle Windows-update er installeret - og der er ikke flere at hente (Har lige tjekket en ekstra gang) :-))

MVH Marianne
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 21:03 #18
HUSK SVAR:-) (Og jeg husker guides fremover!)
23. april 2011 - 21:14 #19
Ping...

(Dette er så et [svar] fra mig...)

Deles med andre ...

Som du nu har oplevet så er det ikke 'bare' noget man gør på en times tid.... *S*

---

Yderligere tips:

Instalér denne ->
www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 22:56 #20
Nej, det er det bestemt ikke. Og det tager laaang tid at opnå den indsigt i har herinde - det er jeg fuldt bevidst om.

CC er kørt i eftermiddag. Kunne alligevel godt tænke mig at se HJT - bare for at se at det står helt fint - når nu det er så nyt. Kan du huske hvor det er jeg hente den ? Trend...et eller andet.

DYB respekt for det I kan. Og tak for den bette smule jeg har fået forståelse for af disse ugers udfordringer med den pc.

KHHP - også stor tak til dig. Vil du lægge et svar til point:-)
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. april 2011 - 22:59 #21
TAK for linket til altomwindows!
24. april 2011 - 10:11 #22
PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Ikke pga. evt. Virus mm., men så kan jeg/vi se hvad der er i din opstart...)
Avatar billede Mabora Nybegynder
24. april 2011 - 10:59 #23
Hej - Tak - Linket vil dog have mig ind over en kontologin? - Men det er vers. 2.04 (IKKE beta) jeg skal hente går jeg ud fra?

Kan gå derind over Trend Micro..

Jeg vil være dig evig taknemmelig hvis du også vil se den igenne for mig - for at alt er ok inden jeg afleverer pcen til mine forældre igen. Der var virus i nogle af deres dokumenter da jeg ville overføre dem til den geninstallerde pc...Fik det dog renset (håber jeg da!) Kørte en scan på alle filer før jeg hentede dem...

Men ja, for at vide også at tingene står som de skal i opstart osv.

Jeg hente den og lægger log ind. TAK! (En dag om 10 år er jeg måske så selv istand til at læse dem...det er jeg ik nu..men prøver da at lære lidt af det jeg skal se efter)
Avatar billede Mabora Nybegynder
24. april 2011 - 11:56 #24
Her er en HJTlog.

Underer mig over det go.microsoft da startsiderne Er sat til andet...?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:49:59, on 24-04-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Documents and Settings\Dell- Com1\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bt.dk./
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/XPPkuinst.aspx?displaylang=da&End=http%3a%2f%2fwww.update.microsoft.com%2fwindowsupdate%2fv6%2fdefault.aspx&ReportSuccess=true&cCode=DNK&Error=3&PartnerID=131&sGuid=3709524c-c5ec-4f3d-bfec-3adb421107f0
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.6209.1142\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateReminder] C:\Programmer\Eset\UpdateReminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_D183CA64F05FDD98.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {49312E18-AA92-4CC2-BB97-55DEA7BCADD6} (WMI Class) - https://support.dell.com/systemprofiler/SysProExe.CAB
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1303379692703
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1303512560125
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 6247 bytes
Avatar billede Mabora Nybegynder
24. april 2011 - 11:58 #25
Lin 04 - den ctfmon - hvad er det for en?
Avatar billede Mabora Nybegynder
24. april 2011 - 12:14 #26
HOV - det var denne du skulle have (efter et par ændringer)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:49:59, on 24-04-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Documents and Settings\Dell- Com1\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bt.dk./
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/XPPkuinst.aspx?displaylang=da&End=http%3a%2f%2fwww.update.microsoft.com%2fwindowsupdate%2fv6%2fdefault.aspx&ReportSuccess=true&cCode=DNK&Error=3&PartnerID=131&sGuid=3709524c-c5ec-4f3d-bfec-3adb421107f0
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.6.6209.1142\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateReminder] C:\Programmer\Eset\UpdateReminder.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_D183CA64F05FDD98.dll/cmsidewiki.html
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {49312E18-AA92-4CC2-BB97-55DEA7BCADD6} (WMI Class) - https://support.dell.com/systemprofiler/SysProExe.CAB
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1303379692703
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1303512560125
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 6247 bytes
24. april 2011 - 12:55 #27
Rent 'oprydningsmæssigt / kommentar ->

Afinstall
* GoogleToolbarNotifier
* Google Update
* Google Software Updater
* Google Toolbar (Eller elsker du den ?)

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->

* [MSMSGS] (Eller bruger du hele tiden denne gamle Messenger ?)

---

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
(Check af JAVA, FLASH, AcobatReader, ...)

---

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---

Opret
* et frisk Systemgendanelsespunkt kaldet [Levering...]
* Defragmentering
Avatar billede Mabora Nybegynder
25. april 2011 - 23:31 #28
Så fik jeg lavet de nævnte ting. Og pc'en kørte rigtig fint.

Så tager jeg til mine forældre for at aflevere - og så sker der altså noget højst mærkværdigt som jeg overhovedet ikke kan begribe.

Jeg sætter pcen op og den triller derudaf. Jeg sætter stikket i modemet (de kører via en antenneforening - men har altid haft LAN). Pludselig er er IKKE længere nogen LAN forbindelse. Det var der igår da den stod her hos mig. Og den brugte den.

Den vil ikke lige gå på nettet. Jeg slukker modemet og starter igen - MEN så kommer den frem med at den kører over Microsoft netværk???

PCen triller afsted - også på nettet men IKKE via LAN forbindelse.

Min egen bærbare som jeg har ved siden af - gør IKKE det samme. Den bibeholder sin LAN forbindelse.

Spøgelser? Sikker ikke - men hvad kan det være som ændrer sig hos dem - og som IKKE var her igår.

Kan den forblive med at køre på nettet som den gør nu - eller?

Det skal siges at den tidligere (før formattering og ja vel for nogle år siden) var koplet op sådan at min bror kunne gå ind på deres pc - ikke via en almindelig fjernforbindelse/skrivebord - men på en server måde af en slags. MEN det skulle ikke være der mere - og det trådløse netkort (som ikke duede mere) er også fjernet.

Underligt, underligt, undeligt - særligt at det går på nettet uden problemer??
Har I nogen anelse om hvad det betyder?
26. april 2011 - 07:08 #29
[i]...kører over Microsoft netværk...{/i] - hvad ellers ?
Avatar billede Mabora Nybegynder
26. april 2011 - 09:56 #30
Ja, hvad ellers - jeg er 'på herrens mark' her...(Jeg føler bestemt ikke at studenterhuen trykker ligenu..).

Ja, den går på nettet via (tilsyneladende) microsoft netværk istedet for LAN - ? Finder DNS server osv. som den plejer - der er bare ingen LAN - internetforbindelse.

Der er INGEN gule eller røde i Enhedshåndtering.

Hvad kan jeg ellers finde og oplyse?
Avatar billede Mabora Nybegynder
26. april 2011 - 10:02 #31
Ja, favre nye verden - IT nørd er jeg ikke - Det er godt nok en stor verden denne ITverden. Jeg har slet ikke overblik over det -dyb respekt for jer herinde.Dyb, dyb, dyb respekt!

Derudover kører pcen fantastisk. Satte 1GB ekstra ram i - så den kører meget bedre. De er glade for den nu - men...

Jeg undrer mig bare over den LAN ikke er der - og har en fornemmelse af at der må være noget jeg enten har gjort forkert eller mangler at gøre.

Men Ja, den kører og den kører fantastisk godt. - ? -
26. april 2011 - 12:04 #32
Ping...

"If It Works - Keep HandS Off..."
Avatar billede Mabora Nybegynder
27. april 2011 - 00:11 #33
Du har jo så evig ret - OG mange, mange tak for hjælpen!!!