Avatar billede cipia Nybegynder
22. april 2011 - 11:48 Der er 4 kommentarer

strømforsyning smelter

Hej eksperter:)

har et problem med at min zitech bærbar, overopheder i strømforsynings indgangen, og simpelthen har fået min strømforsyning til at smelte. skal jeg købe en ny strømforsyning og satse på det var den gamle der var noget galt med? eller er det selve bærbaren der er problemer med?

påforhånd tak:)
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2011 - 12:03 #1
Kan se to muligheder:

1: Den bærbare trækker en anelse mere strøm en strømforsyningen kan levere.

2: Strømforsyningen for mere en 230 Volt.

Bor du tæt på en transformator station kan der godt ligge en smule højere spænding.

Har du jordforbindelse på ?
Avatar billede cipia Nybegynder
22. april 2011 - 12:07 #2
ja, der er jord på. må indrømme jeg ikke ved hvor den nærmeste transformator station ligger. men ihvertfald ikke lige om hjørnet. så en mulighed kunne være at skaffe en strømforsyning der kan levere lidt mere strøm? skal jeg passe på den ikke giver for meget til computeren?
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2011 - 12:44 #3
Det der er vigtigt er at Volt passer nøjagtigt til computeren, Ampere må gerne være højere.

Volt er den "Kraft" strømmen sendes ind i computeren med.
Kan du få en med nogle få mA høejere end du skal bruge er det godt, da du kun tager dem du skal bruge, men så belastes den ikke så meget, hvilket gør den ikke bliver så varm.

Eksempel:
Min bærbar har en org. strømforsyning der siger:
Output 19V DC - 4740mA

Her vil jeg med fordel kunne bruge en der siger:
Output 19V DC - 5000mA

Men du skal måske finde en ukurant en til den, men de er som regl også billigere
Avatar billede tubber Juniormester
22. april 2011 - 12:48 #4
http://www.3gz.dk/shop/universal-220v-stroemforsyning-1705p.html

Dette kunne være en mulighed alt efter hvad for en der lige passer til din