Avatar billede rammo Nybegynder
20. april 2011 - 15:30 Der er 3 kommentarer

Returnering af en værdi ud fra to kriterier

Hej

Jeg har set lidt på tidligere svar på lignende spørgsmål, uden helt at finde det jeg søger.

Jeg skal bruge en værdi fra et prisark der opdateres hver dag, nye rækker.

Prisarket er opbygget således:
    A,        B,        C
1 20110420,  Produkt1,    Pris
2 20110420,  Produkt2,    Pris
3 20110419,  Produkt1,    Pris
4 20110419,  Produkt2,    Pris

Jeg vil gerne måske ved hjælp af VBA kunne finde prisen for et produkt på en bestemt dato.

Håber det er forklaring nok
Avatar billede store-morten Ekspert
20. april 2011 - 16:05 #1
Autofilter?
Avatar billede rammo Nybegynder
27. april 2011 - 15:39 #2
Autofilter??? Ved ikke om det var så dårlig forklaret, men prøver lige igen.

Jeg skal ved kun at definere dato finde prisen på hhv produkt 1 og 2. Min tanke var: jeg har inputfelt hvor jeg definerer den dato jeg ønsker priserne for. Derefter eksekverer jeg en vba-kode der leverer den korrekte pris i en output tabel.

Håber det hjalp? Har styr på det med knapper og reference til andre ark/workbooks i VBA, men kan ikke greje hvordan jeg får lavet en form for lopslag hvor kriteriet er dato OG produkt.
Avatar billede jkrons Professor
01. maj 2011 - 13:35 #3
Data i A1 til C4. Skriv den dato, du ønsker at finde prisen for i e1. Afspil nedenstående makro, så returneres produktnavne og priser for den pågældende dato i kolonne g og h.

Sub findpris()

    For Each c In Range("A1:A4").Cells
        If c.Value = Range("e1").Value Then
        i = i + 1
            Range("g" & i).Value = c.Offset(0, 1).Value
            Range("h" & i).Value = c.Offset(0, 2).Value
        End If
    Next

End Sub