Avatar billede Flintesteen Nybegynder
19. april 2011 - 21:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift midt til tekst

Jeg bruger nedenstående funktion til at skrive noget til en access database, men jeg kan ikke få <br> til at virke, når det er i samme felt i tabellen, at der skal laves et linjeskift:

sqlAdd = "INSERT INTO tblXXX (Bruger, FoersteDato, Sidstedato, Data) SELECT -" & brugerid & ", getdate(), getdate(), 'Tekst1 <br> tekst2'"
rsAdd.Open sqlAdd, conn

Den skriver blot <br> midt i teksten i stedet for at lave linjeskift. Jeg kan få den til at lave mellemrum ved at bruge &nbsp. Er der et ligende udtryk for linjeskift eller hvordan kan jeg bruge <br>?
Avatar billede kjeldsted Novice
19. april 2011 - 23:09 #1
<br> er kun til HTML brug. Normalt benytter man enten \n eller \r til linjeskift, alt efter man skriver i. Men prøv de to engang.
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 00:49 #2
Nemlig! Så vidt jeg husker er \r større end \n
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 00:49 #3
(...men prøv dig frem)
Avatar billede Flintesteen Nybegynder
20. april 2011 - 20:13 #4
De virker desværre heller ikke. Den kommer med som tekst mellem de 2 tekster :-(
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 20:38 #5
Du husker at bruge backslash "\" og ikke almindelig slash "/"
Avatar billede Flintesteen Nybegynder
20. april 2011 - 21:22 #6
Jeps har prøvet begge dele
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 21:32 #7
prøv &#10; eller &#11; eller &#13;
Avatar billede Flintesteen Nybegynder
20. april 2011 - 21:41 #8
Super! Både 10 og 13 virker....
Avatar billede pstidsen Novice
20. april 2011 - 21:56 #9
Du skal ikke selv lægge svar. Det skal den som har løst dit problem (i dette tilfælde mig). Det skal du så acceptere, så jeg kan få point ;) Se mere om pointgivning her: www.eksperten.dk/faq#faq-3