Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 14:40 Der er 15 kommentarer

"Blue screen of Death" ved opstart af windows selv efter format

Hej alle. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lokalisere eller rette en fejl.

Fejlen er som følger. En dag nægtede en af mine computere pludselig at starte windows.
Den booter korrekt, kommer til windows loading skærmen, loader et pænt stykke tid og blinker så over i blå skærm.

Jeg har selv prøvet at løse problemet ved at formatere, både med og uden at slette partitionen. Formateringen forløber normalt og jeg kan installere windows. Men i slutningen af windows installationen hvor jeg formoder at den skal til at starte windows for første gang, går den i blå skærm.
Præcis sammeproblem hvis man forsøger at starte i fejlsikret.

Tekniske data:
Styresystem er Windows 7 Home Premium, lovligt og har fungeret før.
ASUS P5VD2-MX SE Motherboard
Samsung SP2504C 250GB 7200 RPM Harddisk
Inno3D GF-8800 GTS

Jeg har forsøgt at køre windows opstartsreperation, uden at den kunne rette problemet og hukommelsestesten uden at den fandt problemer.

Håber meget at i kan hjælpe. Er villig til at byde flere point hvis problemet trækker ud og kan suplere med yderligere data hvis noget er nødvendigt.

PS. i Bios og under noget af opstarten er grafikken en smule "funky" det er lige som om der er et par streger af pixels i en forkert farve ned over skærmen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2011 - 14:51 #1
15.020 point (960 ude)
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/deadeleus
Forventer du Hjælp???? :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2011 - 15:00 #2
Prøvet og resette dit bios? Evt ved at tage batteri ud og så derefter sætte den i igen, hvis du har mulighed for det.. ellers boot op i bios og sæt den til default setup (En mulighed du burde kunne vælge) nok mit bedste bud ud fra så lidt information vi får..
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 15:06 #3
Hvis du ligger mærke til det er Alle af de spørgsmål aldrig besvaret og over 3 år gamle. Jeg har simeplthen aldrig fået mulighedden for at awarde point, uden undtagelse.. Og jeg håber på at appelere til folks medmenneskelighed og venlighed.
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 15:11 #4
Blueeyez > Jeg har netop forsøgt at resette BIOS. Ingen effekt.

Hvilken anden information kan jeg tilbyde jer? Kan godt nedskrive infoen på den blå skærm hvis den er nyttig.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2011 - 16:27 #5
Den information ville være meget brugbar og få da den forklarer en del om hvad problemet er ;)
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 17:02 #6
---Citat fra blå skærm
A problem gas been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

Attempt to reset the display driver and recover timeout failed

if this is the first time you see this stop error screen. restart your computer. if this screen appears again. follow these steps:

check to make sure any newhardware or software is properly installed. If this is a new installation ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If the problem continues disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components. Restart your computer press F8 to select advanced startup options. And then select safe mode.

Technical information:

*** Stop: 0x0000011* (0x85D6A008. 0x900BAA80. 0x0000(osv...)

*** nvlddmkm.sys - Address 900BAA80 base at 9000E(osv..)

Collecting data for crash dump...
Initializing fisk for crash dump...
beginning dump of physical memory.
dumping physical memory to disk: 50
---

Den går i sort ret hurtigt efter så (osv..) er hvad jeg ikke lige har kunnet fange endnu. hvis det mangles så sig til. så fanger jeg resten af numrene.
Avatar billede noltus Novice
18. april 2011 - 17:20 #7
Prøv at starte i fejlsikret tilstand,hvis du ikke kan det er det dit grafikkort der er galt med,hvis du kan starte i fejlsikret tilstand skal du hente en ny grafikkort driver,afinstaller den gamle og installer den nye driver.
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 17:43 #8
Hvis jeg forsøger at starte i fejlsikret siger den at den ikke kan færdigøre windows installationen og at den vil fortsætte når man har genstartet
Avatar billede deadeleus Nybegynder
18. april 2011 - 17:43 #9
Nogen måde at opdatere grafik driver unden at starte windows?
Avatar billede cyruzq Nybegynder
19. april 2011 - 09:49 #10
Prøv at fjerne dit grafikkort og benyt onboard grafik mens du installere windows. hvis det virker så ville et godt gæt være dit grafikkort. - især når den også laver lidt balade i BIOS
Avatar billede deadeleus Nybegynder
19. april 2011 - 12:32 #11
Det vil jeg prøve senere i dag. tak for forslaget
Avatar billede deadeleus Nybegynder
19. april 2011 - 15:34 #12
Ok. så er fejlen lokaliseret!

På onboard grafikkortet endte jeg med at kunne installere windows. det kørte, så fint ud osv. Jeg skiftede derefter det rigtige grafikkort tilbage i computere og den startede normalt og perfekt!

5 sekunder efter at jeg havde startet windows sagde den så at grafikkortdriveren blev korekt installeret og der skete ikke mere..

Jeg var svært tilfreds og genstartede og så var Blue Screen tilbage...

Forskellen er nu, at noget siger mig at problemet må være driverrelateret? jeg kan starte i fejlsikret nu hvor windows er korrekt installeret og jeg har der forsøgt at installere de nyeste drivere til kortet, uden at det har gjort en forskel.

Nogen ideer?
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2011 - 19:19 #13
Hvilket graffikkort har du? Altså model nr og link til det..
Avatar billede deadeleus Nybegynder
19. april 2011 - 21:52 #14
Inno3D Geforce-8800 GTS Dual DVI HDTV DDR3 320 MB

Præcis som vist her:
http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf8/8800gts_320.htm
Avatar billede deadeleus Nybegynder
17. maj 2012 - 14:14 #15
Det Viste sig at grafikkortet var kaput. Hvis nogle af deltagerne vil smide et svar, skal de nok få point.