Avatar billede jakobdo Ekspert
17. april 2011 - 19:25 Der er 2 løsninger

Anvend mask på dynamisk loadet billede

Hej,
jeg sidder og leger med noget flash.
Jeg loader billedet via:

var loader:Loader = new Loader();
loader.contentLoaderInfo.addEventListener(ProgressEvent.PROGRESS, onLoaderProgress);
loader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, onLoaderComplete);

function onLoaderProgress(e:ProgressEvent) {
    // this is where progress will be monitored
    trace(e.bytesLoaded, e.bytesTotal);
}

function onLoaderComplete(e:Event) {
    // the image is now loaded, so let's add it to the display tree!
    addChild(loader);
}

Jeg kunne dog godt tænke mig at anvende følgende teknik på det dynamisk loadede billede:
http://www.flash-here.com/tutorials/flash_moving_mask.html

Nogle som kan guide mig i en rigtig retning?
Jeg forestiller mig, jeg skal opnå noget ala:

actionscript på layer1.
dynamisk loaded billede på layer2 og så skal jeg tilføje en mask til denne layer, men her står jeg desværre af.
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
19. april 2011 - 15:05 #1
I din funktion onLoaderComplete kan du skrive noget i stil af:

loader.mask = navnetPåMinMaske;

Så bliver det movieclip med instance navnet "navnetPåMinMaske" brugt som maske :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 15:14 #2
Beklager jeg ikke har vendt tilbage, for har faktisk løst det.

Jeg gjorde det sådan her:

Layer1 - Actionscript
Layer2 - Mask
  Layer3 - Image, med movieClip, som jeg loader billederne ind i.
Og det virker.
Dog kan vi dele point.