Avatar billede leep Nybegynder
17. april 2011 - 10:44 Der er 1 løsning

LG n1t1 som netværksprinter til mac?

Jeg har for nylig købt en LG n1t1. En af pointerne med den var, at den skulle kunne fungere som printserver både for min imac og for mandens pc.

Det virker fint på min mands pc, og jeg kan fint bruge enheden via min imac til at up- og downloade fra og til. Men jeg kan ikke få den sat op som printserver. Ifølge brugermanualen for mac-brugere skal jeg tilføje den som printer under fanebladet "windows". Her opstår problemet så: Ifølge manualen skal der dukke et felt op med en fil/et program/en mappe med navnet "workgroup", og under den skal jeg vælge printeren. Men mit felt er tomt, og kan hverken opdateres eller redigeres.

Jeg har geninstalleres min imac igår for at se, om det gjorde nogen forskel - det gør det ikke. Er der nogen, der har en ide om, hvad der kan være galt? Vi har to bud: Jeg tror, der er noget driver software eller lignende, der mangler (der fulgte dog intet med LG'en, så det er ikke et spørgsmål om at det skal installeres først.) - Min mand mener, det skyldes, at når man installerer en mac, opretter man ikke en workgroup til den, som man gør med en pc. Nogle kvikke hoveder, der kan hjælpe?
Avatar billede leep Nybegynder
02. maj 2011 - 09:15 #1
løst.