Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
16. april 2011 - 12:41 Der er 9 kommentarer

Hukommelses problem

Jeg har en stationær pc'er som har problemer med at huske adgangskoder til internet udbyderen, ligeså snart strømmen går, men slukker jeg den normalt kan den sagtens huske det, er der nogen her inde der kan hjælpe mig med dette problem.

jeg har skiftet batteriet i selve computeren.

mvh Dan
16. april 2011 - 13:34 #1
...ligeså snart strømmen går... - du mener bare 'bum' dør pga. strømmangel ?
Jo det er meget almindeligt; så får den nemlig ikke (slut-)skrevet til RegBasen ...
Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
16. april 2011 - 15:37 #2
jeg kan slukke computeren normalt og så slukke for stik kontakten når computeren er slukke så er problemet der
16. april 2011 - 16:05 #3
Øhhh - ikke forstået ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 16:50 #4
Normalt skal man da ikke skrive kode når man går på nettet med adsl?

Er det når du tænder Internet Explorer du får en boks om kode?

Hvad med dit mailprogram virker det rigtigt, og er det en del af Windows (outlook/outlook xpress)
Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
16. april 2011 - 17:07 #5
jeg er bruger ved et firma der hedder nordit, når computeren har været slukket og strømmen afbrudt, og jeg logger på internettet logger den på nordit's registrings side og beder om logon oplysninger, den kan sagtens huske mail oplysninger
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2011 - 17:19 #6
den må glemme nogle netværksindstillinger når stømmen tages fra. Det er mit bud. Eller også ændrer den på Ip , så nordit ikke kan referere til den pc der logger på.
Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
16. april 2011 - 19:56 #7
har i nogen ide til hvordan problemet kan løses
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2011 - 08:14 #8
Må indrømme jeg ikke har arbejdet med pc'er der er tilknyttet et firma domæne med de indstillinger  der skal indstilles her. Kører her med almindelig opsætning hvor den automatisk henter IP og DNS?

Det kan måske være en indstilling i strømstyrings modellen, der slår netkortet af efter en given periode for at spare strøm, og når pc så startes igen, så får den tildelt ny Ip. Men jeg er ikke helt sikker på det.

Har du haft problemet i en længere periode?

Jeg tænkte på systemgendannelse til før problem opstod?
Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
17. april 2011 - 13:35 #9
jeg har kun haft problemer siden jeg sidst formaterede computeren og installerede nyt windows