Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2011 - 10:10 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Væddemål om opdateringer

A, den kloge, fornuftige, nede på jorden kone/mand siger:
Åh, alle de opdateringer til computeren og browserne...
jeg gider dem ikke. Man kan jo ikke mærke spor forskel!
Det er vel noget, computerfirmaerne finder på for sjov, og for at vise de eksisterer.

B, den forsiktige mand/kone, der gør hvad der anbefales siger:
Der er nok en grund til at der kommer opdateringer. Ja, jeg kan heller ikke mærke nogen forskel, men opdaterer alligevel.

Hvem er "klog" - A eller B, og hvorfor dit og hvorfor dat ...
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2011 - 10:44 #1
Den Kloge er B

Det er ikke sikkert der ifm. opdateringen kan ses eller mærkes nogen ændring, men bare rolig - der ER en ændring og en forbedring i di opdateringer.
Dog er mange af opdateringene af sikkerhedmæssige karakterer, for at f.eks at lukke "huller" som hackere kan udnytte til at smide div. grimme ting på din maskine og evt. aflæse div. koder osv. osv.
En opdateret maskinen er den mest sikre maskinen, sammen med et opdateret antivirus program.
Avatar billede pstidsen Novice
16. april 2011 - 10:49 #2
Helt klart B.
Der er nok en grund til at der kommer opdateringer.
NEMLIG!
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2011 - 10:55 #3
B

Rigtig mange programmer har fejl og sikkerhedshuller - det er meget sjældent noget man som almindelig bruger bemærker men bliver der ikke foretaget opdateringer er risikoen for at støde ind i dem, nok specielt sikkerhedshullerne, større uden at det selvfølgelig på nogen måde er en "garanti" for at bemærke noget. Kigger vi på antivirus programmer kan der let være opdateringer flere gange om ugen, men tænk også på hvor mange mennesker rundt omkring som har det som deres arbejde/hobby at forsøge at komme ind på din computer og misbruge den - igen, køres opdateringerne ikke betyder det selvfølgelig ikke at man har en inficeret computer med det samme, men det betyder en større risiko.

Enkelte opdateringer er også reele programudviddelser som gør dig i stand til at afvikle de nyeste programmer (men det er også sjældent man vil lægge mærke til mangel af disse udviddelser da installationerne ofte checker for eksistensen af udviddelsen og selv installerer hvis den mangler).

Microsoft og alle andre firmaer der leverer opdateringer taber jo kun penge på det - kunne de undvære at udgive opdateringer ville de meget gerne det, du har jo allerede betalt for produktet, men bliver disse fejl og sikkerhedshuller ikke fixet kommer der hurtigt mange sure kunder til med i værste fald en ubrugelig computer.
Avatar billede DanDalsgaardNielsen Nybegynder
16. april 2011 - 12:46 #4
Den kloge er helt sikkert B, for b sikre også mod virus opdateringer
Avatar billede jernrosen3 Forsker
16. april 2011 - 13:12 #5
B !

Det er lidt ligesom at have en forsikring i sit hjem.
Det kan godt irritere i dagligdagen at man skal arbejde for at skaffe sig en masse penge at betale regningen.

Men ; når uheldet er ude er man squ alligevel glad for at man gjorde det !

Det kræver en helt speciel hjerne at udtænke en vej ind "helt sikre systemer" - læs : kriminel tankegang.

Jeg tror ikke på, at udbyderne af diverse programmer kan forudse alle de problemer, huller, sikkerhedsspørgsmål der måtte opstå.

Når firmaerne opdager "huller" er det, for mig at se, nødvendigt at de gør dét, der skal til.

Det er jo - sådan set - dét vi betaler for. Altså en slags forsikring for at vores programmer virker efter hensigten - uden at invitere "tyven" - "ulykken" indenfor.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2011 - 16:34 #6
B og der er skrevet hvorfor :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2011 - 17:26 #7
"Shit" ...
Det er mig, som er Hr. A
;-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
16. april 2011 - 17:29 #8
Håh, men hvem vil have points for deltagelsen?
Avatar billede haverslev Novice
16. april 2011 - 17:46 #9
Et svar :-)  (du kan jo hurtigt blive en Hr. B, blot hent opdateringene :-) )
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2011 - 17:59 #10
svar :)
Avatar billede pstidsen Novice
16. april 2011 - 18:09 #11
hovsa, keysersoze
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2011 - 18:13 #12
hov :)
Avatar billede pstidsen Novice
16. april 2011 - 23:21 #13
Er de sidste 2 points bare "forsvundet?? haha
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
18. april 2011 - 13:38 #14
og hvilken værdi har det så at få point, når spørgsmålene er så latterlige?
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2011 - 15:03 #15
Hvilken værdi har det så at komme med så latterlige kommentarer?
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
18. april 2011 - 15:10 #16
det har den værdi at man giver udtryk for at det er plat.

Hvor mange af dine 293106 point har du fået for at svare på platte spørgsmål? og hvad fortæller de?
Avatar billede keysersoze Guru
18. april 2011 - 15:37 #17
Det er sikkert lige så plat/relevant som de imponerende 9 spørgsmål du har deltaget i - hvad der er plat eller relevant afhænger vel af hvilket niveau spørger ligger på og der blev vel ikke brugt tid på at stille et spørgsmål hvis ikke det havde en vis form for relevans eller ej.

Hvor mange eller få point jeg har betyder så vidt jeg kan se ingenting for denne sag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2011 - 20:05 #18
#14 Jeg er sikker på at spørgsmålene ikke er latterlige for Ikke-ekspert!

Jeg er samtidig også sikker på at du bare skriver det for at få opmærksomhed!